روند قیمت فولاد صادراتی ایران/ کاهش ۱۰ دلاری نرخ اسلب صادراتی ایران پس از ۷ هفته ثبات + نمودار
در هفته گذشته میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران 468 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش جزئی 10 دلاری معادل 2 درصد را نشان می‌دهد. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته 420 دلار به ازای هر تن بود که بعد از ثبات 7 هفته ای، کاهش 10 دلاری را به ثبت رسانده است.

به گزارش  چیلان ، به نقل از متال بولتن، در هفته گذشته میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران ۴۶۸ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش جزئی ۱۰ دلاری معادل ۲ درصد را نشان می‌دهد. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۴۲۰ دلار به ازای هر تن بود که بعد از ثبات ۷ هفته ای، کاهش ۱۰ دلاری را به ثبت رسانده است.

میانگین قیمت شمش صادراتی ایران از کف ۴۴۰ دلاری خود در سال جاری، ۸.۷ درصد افزایش یافت و در هفته پایانی مهرماه به ۴۷۸.۵ دلار به ازای هر تن رسید اما با توجه به روند افزایشی نرخ بهره در آمریکا، کاهش تقاضای جهانی و روند نزولی کامودیتی ها، مجدداً نزولی شده اما هنوز ۲۸ دلار با کف قیمتی سال جاری فاصله دارد.

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که در هفته گذشته قیمت شمش صادراتی CIS در ادامه روند نزولی خود در یکماه اخیر، از ۵۰۴ دلار به ۴۹۳ دلار به ازای هر تن رسید و کاهش ۲.۱ درصدی را تجربه کرد. کاهش در قیمت اسلب صادراتی CIS اما بسیار چشمگیر بود و قیمت آن با ۷.۲ درصد کاهش به ۴۴۵ دلار به ازای هر تن رسید.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

image 2022 11 06 17 15 23

2

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۴
شناسه مطلب : 45010
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی