گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ بازار جهانی فولاد و احتمال رکود در اقتصاد دنیا + نمودار
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. به نقل از متال بولتن، در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۵۳۲.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۱۵ دلاری، معادل ۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد. میانگین قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۵۳۴ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۲۷ دلاری معادل ۴.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۴.۸ درصد کاهش یافت و اسلب در قیمت ۵۲۵ تا ۵۴۳ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۵۲۵ تا ۵۴۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۲۵ خرداد، حاکی از کاهش ۲.۷ درصدی است.

قیمت فولاد در بازارهای جهانی در حال تجربه یک روند نزولی شدید و کم‌سابقه است که علت اصلی آن نگرانی نسبت به وقوع رکود در اقتصاد جهانی است. جنگ اوکراین و افزایش خیره‌کننده قیمت انرژی و بر هم خوردن زنجیره تأمین جهانی که درپی آن به وجود آمد، اقتصاد جهان در آستانه رکود قرار داده است.

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که در هفته گذشته قیمت اسلب صادراتی CIS با کاهش ۵.۴ درصدی به ۵۲۰ تا ۵۴۰ دلار به ازای هر تن رسید که همچنان پایین‌تر از قیمت اسلب صادراتی ایران است. قیمت شمش صادراتی CIS نیز از ۵۴۱ دلار به ازای هر تن به ۵۰۸ دلار رسید. قیمت بیلت صادراتی ترکیه نیز با کاهش شدید ۱۲.۱ درصدی به ۵۸۰ دلار به ازای هر تن رسید.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 54

2

تاریخ انتشار : ۴ تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۹
شناسه مطلب : 42892
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی