فولاد اکسین موفق به اخذ گواهی نامه پروانه تحقیق و توسعه شد
برای اولین بار شرکت فولاد اکسین خوزستان پس از اخذ گواهی نامه تحقیق و توسعه، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت موفق به اخذ پروانه تحقیق و توسعه شد.

به گزارش  چیلان ،رضا آبدیده مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان در این باره گفت، در دنیای رو به رشد فعلی، کشورهایی مسیر توسعه را در زمان کوتاهتری خواهند پیمود که صنعتی مبتنی بر دانش و فناوری بنا نهاده باشند. از این رو یکی از الزامات توسعه دانش محور و رهـایی از اقتصاد تک محصولی اعتنای ویژه به مقوله تحقیق و توسعه در بنگاه های صنعتی و معدنی است.

رضا آبدیده در ادامه بیان کرد، می توان گفت تحقیق و توسعه در فولاد اکسین خوزستان یکی از عوامل اصلی بهینه سازی فرآیندها و بکارگیری مناسب منابع طبیعی در جهت ایجاد محصولات با ارزش افزوده بالا و رقابت پذیر در سطح بین الملل و درنتیجه تحقق رشد اقتصادی مطلوب می باشد.

دکتر آبدیده گفت، خوشبختانه واحد تحقیق و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان پس از اخذ گواهی نامه تحقیق و توسعه، با پیگیری و ممارست در حوزه تحقیقات توسعه ای و کاربردی و با اتکا به زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری خود، موفق به اخذ پروانه تحقیق و توسعه از وزارت صنعت، معدن و تجارت گردید.

وی در این خصوص بیان کرد ، پروانه تحقیق و توسعه مدرکی است که از سوی سازمان صمت، پس از بررسی کارشناسی و دارا بودن شرایط لازم (از نظر تشکیلات سازمانی، تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و تخصصی، نیروی انسانی متخصص) و پس از طی دوره آموزشی تکمیلی ویژه مدیران تحقیق و توسعه برای دارندگان گواهی تحقیق و توسعه صادر می گردد.

مدیر تحقیق و توسعه فولاد اکسین خوزستان در پایان ضمن تبریک این موفقیت به همه همکاران تلاشـگر شرکت فولاد اکسین خوزستان، شرح وظایف محوله از طرف وزارت صمت به واحدهای دارای پروانه تحقیق و توسعه را به شرح زیر بیان کرد.
۱. جذب، تطبیق، اصلاح، نوآوری و توسعه فن آوری
۲. مدیریت ضایعات و کاهش آلاینده ها
۳. افزایش بهره وری از طریق سنجش و ارتقاء عوامل
۴. بهینه سازی فرایندهای موجود با تاکید بر ارتقاء سطح اتوماسیون
۵. توسعه محصولات مبتنی بر معیارهای کیفی
۶. طراحی محصولات جدید با عنایت به مزیت های کاربردی آن
۷. بهینه سازی مصرف انرژی
۸. افزایش سهم مواد و منابع داخلی در تولید
۹. کاهش قیمت تمام شده و مواد اولیه تولید
۱۰ فرآوری مواد معدنی تا محصول نهایی

photo ۲۰۲۲ ۱۲ ۰۷ ۱۱ ۱۸ ۳۰

 

 

2

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۸
شناسه مطلب : 45929
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی