رونمایی از ۳ کاتالیست جدید با کاربرد در صنعت فولاد
در حاشیه چهارمین همایش دوسالانه "بومی‌سازی کاتالیست و فرآیند احیای مستقیم آهن" از سه کاتالیست در حوزه فولاد رونمایی شد.

به گزارش  چیلان ،یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید کاتالیست‌های صنعت، در حاشیه چهارمین همایش دوسالانه بومی‌سازی کاتالیست و فرآیند احیای مستقیم آهن از سه کاتالیست‌ بهبودیافته احیاء مستقیم آهن که توسط این شرکت بومی‌سازی شده است، رونمایی کرد. این کاتالیست‌ها مورد استفاده در صنعت فولاد هستند.

این کاتالیست‌ها به لحاظ کیفی و عملکردی در طول چهار سال استفاده در مقیاس نیمه‌صنعتی و در مدول‌های فولادی، استانداردهای لازم را دریافت کرده‌اند.

در این همایش علاوه بر تشریح مشخصات فنی این محصولات، قراردادی نیز منعقد شد.

در این مراسم دکتر مهران رضایی، مدیر مهندسی و تحقیقات کاتالیست این شرکت با اشاره به رونمایی از کاتالیست‌های جدید، اظهار کرد: از سال ۸۴، تولید این کاتالیست‌ها را با همکاری شرکت فولاد خوزستان آغاز کردیم و این شرکت برای بررسی عملکرد کاتالیست‌ها همکاری بسیار خوبی با ما داشت و با این همکاری، ۷۰ درصد کاتالیست آهن اسفنجی کشور توسط این شرکت تولید می‌شود.

وی واحد تحقیقات و توسعه این شرکت را یکی از پیشرفته‌ترین واحدهای تحقیقات بخش خصوصی برشمرده است، به گونه‌ای که در این واحد امکان شبیه‌سازی مجموعه‌ای از واکنش‌های شیمیایی وجود دارد، یادآور شد: ما در فرمولاسیون محصولات جدید، از ترکیبات جدید استفاده کردیم که موجب شد کاتالیست‌های جدید، خصوصیات احیاپذیری بهتری نسبت به نمونه‌های قبل داشته باشند و بتوانند در زمان کوتاه‌تری در سرویس قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، چهارمین همایش “بومی‌سازی کاتالیست در فرایند احیای مستقیم آهن” از روز پنجشنبه، ۲۹ دی آغاز شده و تا اول بهمن ادامه دارد.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۰
شناسه مطلب : 47029
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی