مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان:ضرورت توسعه زیرساخت های کشور برای پیشرفت در صنعت فولاد
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: مسیر تحول و تعالی در صنعت فولاد از معبر شناخت دقیق مشکلات و حل آن‌ها می‌گذرد. به همین خاطر باید مشکلات احصاء شود تا با تحول به وجود آمده شاهد تعالی باشیم.

به گزارش  چیلان ،اولین کنگره بین المللی تحول، تعالی و توسعه زنجیره ارزش فولاد با رویکرد تولید ارزش‌آفرین با بکارگیری فناوری‌های نوین نسل چهارم صنعت در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است.
اولین سخنران این کنگره، ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب‌آهن گفت: ذوب‌آهن اصفهان در تاریخ فولاد کشور اثرگذار بوده و به همین خاطر معتقد است در رفع نقایص آن نیز باید پیش‌قدم باشد.

وی گفت: مسیر تحول و تعالی در صنعت فولاد از معبر شناخت دقیق مشکلات و حل آن‌ها می‌گذرد. به همین خاطر باید مشکلات احصاء شود تا با تحول به وجود آمده شاهد تعالی باشیم. حوزه مواد اولیه در صنعت فولاد کشور بسیار تأثیرگذار است که شاه‌بیت آن سنگ آهن است.
رخصتی افزود: ۱۲ هزار مجوز در زمینه اکتشاف معادن در سراسر کشور صادر شده که حدود ۷هزار معدن فعال است که در مجموع ۵درصد مساحت کشور را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن ادامه داد: متوسط عمق اکتشاف در کشورهای پیشرفته تا ۲۵۰ متر، برای کشورهای دنیا تا ۸۰ متر و در کشور ما کمتر از ۱۰ متر است همچنین مدت راه‌اندازی معدن در کشور ما حدود ۷ سال است که یعنی این مقدار از زمان طول می‌کشد تا در نهایت یک معدن به محصول برسد.
وی خاطر نشان کرد: پهنه‌های سواحل دریایی بسیاری در کشور وجود دارد ولی ظرفیت‌های مورد نیاز برای استفاده از کشتی‌های پانوماکس، اندی‌ماکس وجود ندارد. به این معنا که تأسیسات و تجهیزات در کشور ما نیاز به تحول و اصلاح دارد. این درحالی است که در دنیا کشتی‌های ۴۰۰هزارتنی در حال فعالیت بوده و به خاطر سرشکن شدن هزینه‌ها، کرایه حمل‌ونقل به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

رخصتی تصریح کرد: ظرفیت خوبی در کشور در زمینه حمل‌ونقل ریلی وجود دارد که البته دارای ایراداتی است. استان یزد امروز به هاب ریلی صنعت کشور تبدیل شده و از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است. در مجموع به دلایل مختلف نظیر پدافند غیرعامل، سهولت حمل‌ونقل و کاهش هزینه جابجایی، این صنعت بزرگ کشور باید پیشرفت‌های زیادی را در سال‌های آینده شاهد باشد.
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن تأکید کرد: ۷۵ درصد ظرفیت تولید فولاد در دنیا کوره‌بلند است و این در کشور ما دقیقاً برعکس است. مزیت انرژی باعث شده تا صنعت کشور به سمت کوره قوس برود. البته کوره بلند نیز فولاد خوب و تمیزی را تولید می‌کند و به همین خاطر باید در مورد کوره‌بلند اطلاعات کافی را داشته باشند.

لازم بذکر است؛ این کنگره در قالب دو پنل با موضوعات فلسفه توسعه، نقش راه جهش اقتصاد، صنعت فولاد و معدن و چگونگی ورود به فناوری های نوین نسل چهارم صنعت برگزار می شود.

2

تاریخ انتشار : ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۸
شناسه مطلب : 47234
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی