بازدید هیئت سیاسی و اقتصادی قاره آفریقا از ذوب‌آهن اصفهان
وزیر شهرسازی کشور نیجر در رأس هیاتی از فعالین اقتصادی و صنعتی قاره آفریقا و همچنین سفرای کشورهای نیجر، غنا، ساحل عاج، کنیا، سنگال، مالی، بورکینافاسو، زیمباوه و گینه با حضور در ذوب‌آهن اصفهان ، ضمن بازدید از خط تولید با مدیرعامل و تنی چند از مسئولین این مجتمع عظیم صنعتی دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش  چیلان ،وزیر شهرسازی کشور نیجر در رأس هیاتی از فعالین اقتصادی و صنعتی قاره آفریقا و همچنین سفرای کشورهای نیجر، غنا، ساحل عاج، کنیا، سنگال، مالی، بورکینافاسو، زیمباوه و گینه با حضور در ذوب‌آهن اصفهان ، ضمن بازدید از خط تولید با مدیرعامل و تنی چند از مسئولین این مجتمع عظیم صنعتی دیدار و گفتگو کردند .

 این هیئت سیاسی و اقتصادی در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم مبنی بر شناسایی فرصت های تجاری بین کشورهای قاره آفریقا و ایران به اصفهان سفر کرده و بازدید از صنایع ایران بخشی از برنامه این سفر است .

 وزیر شهرسازی کشور نیجر در این دیدار گفت : هدف از این سفر و بازدید ، توسعه همکاری و تعامل اقتصادی و تجاری با ایران است که امیدوارم نتیجه آن ، امضای قراردادهای اقتصادی و تجاری باشد .

 وی افزود: در این بازدید ، کیفیت فنی و توانایی ایران را از نزدیک مشاهده کردیم و این امر ما را به توسعه همکاری ها ترغیب کرد .

 مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز گفت : این مجتمع عظیم صنعتی با برخورداری از ۵۳ سال تجربه ، هم اکنون توانایی تولید محصولات صنعتی و خاص را دارد و ۴۰ درصد از محصولات خود را صادر می کند.

 وی افزود : این شرکت در سه محور پیشران توسعه ایران است و توسعه حمل و نقل ریلی را با تامین ریل خطوط بین شهری و مترو رقم زده است .

کوهی اظهار داشت : این مجتمع عظیم صنعتی با تولید تیرآهن های بال پهن نقش خود را به عنوان پیشران صنعتی شدن ساختمان سازی در ایران ایفا کرده است . افزایش سرعت ساخت و ساز ، افزایش ایمنی و کاهش قیمت تمام شده که حاصل کاهش زمان پروژه های ساختمان سازی است از جمله مزایای اصلی استفاده از این محصولات ذوب آهن اصفهان است .

 وی گفت : در کنار تامین نیاز ریلی کشور و صنعت ساختمان به مقوله تولید آرک های معدنی نیز ورود کردیم که این محصول در گشودن جبهه های کاری و ایمن سازی معادن نقش کلیدی دارد.

مدیرعامل ذوب آهن ابراز امیدواری کرد این بازدید منجر به گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با کشور نیجر و دیگر کشورهای آفریقایی از جمله در زمینه صادرات محصولات و صادرات خدمات مهندسی شود .

2

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۲
شناسه مطلب : 57351
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی