گزارش اختصاصی چیلان از مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهرتقسیم سود ۳۹ تومانی در مجمع گل‌گهر / مدیرعامل گل‌گهر: نیروگاه خورشیدی شرکت تا شهریور افتتاح می‌شود  
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در مجمع سالیانه سهامداران از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی این کشور تا شهریور سال جاری خبر داد و اعلام کرد گل‌گهر نخستین شرکتی است که موفق به انجام این کار در کشور شده است. وی همچنین از افزایش قیمت جهانی سنگ آهن و کنسانتره در ماه‌های اخیر و در پی آن افزایش ارزش فروش شرکت‌های معدنی در سال جاری خبر داد.    

به گزارش  چیلان ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) سالی مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ امروز هفت تیر با حضور ۷۸ درصد سهامداران برگزار شد.

ایمان عتیقی مدیرعامل این شرکت در این مجمع گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تنها شرکتی در ایران است که زنجیره کامل فولاد را در یک مجموعه جمع کرده و از سنگ آهن تا ورق فولادی را تولید می‌کند.

وی افزود: دیگر امتیاز این مجموعه نسبت به بیشتر واحدهای فولادی کشور به استقرار آن در بندرعباس و در جوار آب‌های آزاد کشور برمی‌گردد.

افزایش قیمت کنسانتره و سنگ آهن در سال جاری

عتیقی در ادامه از افزایش بهای کنسانتره و سنگ آهن در بازار جهانی خبر داد و در این باره گفت: از ماه مارس سال ۲۰۲۲ بهای سنگ آهن و کنسانتره در تمام جهان کاهش پیدا کرد و این اتفاق به کاهش سود تمام شرکت‌های تولیدکننده این کالا در جهان انجامیده بود.

وی افزود: در سال گذشته کاهش تقاضای چین، جنگ روسیه و اوکراین، کاهش قیمت جهانی فولاد و افزایش هزینه‌های تولید سود شرکت‌های معدنی را ۱۸ تا ۳۰ درصد کاهش داد بود.

او در ادامه از بهبود اوضاع در سال جاری خبر داد و گفت: در سه ماه گذشته قیمت این دو کالا ۳۰ درصد افزایش داشته و این امر سبب شده ارزش فروش شرکت گل‌گهر  از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۶۰ درصد افزایش داشته باشد. در نتیجه این نوید را به سهامداران می‌دهیم که در سال جاری اوضاع بهتری برای شرکت رقم بخورد.

افتتاح نیروگاه خورشیدی گل‌گهر  تا دو ماه دیگر

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ادامه مجمع سالیانه این شرکت گفت: در سال گذشته خالص فروش شرکت ۴۱۶۹۱۴۷۴۳ ریال و سود سرمایه‌گذاران ۸۷۷۴۶۷۲۷  بود.

وی در ادامه اضافه کرد: گل‌گهر  چشم‌انداز ۱۴۱۰ را برای خود ترسیم کرده و در نظر دارد تا آن سال به سمت تامین پایدار سنگ، تکمیل زنجیره ارزش ورق، تکمیل زیرساخت‌ها، تنوع محصولات و توسعه تکنولوژی پیش رود. همچنین نیروگاه خورشیدی گل‌گهر تا شهریور سال جاری افتتاح می‌شود. گل‌گهر نخستین شرکت موفق در این عرصه است و دیگر شرکت‌ها نیز باید به عرصه تولید مستقل برق وارد شوند.

او گفت: گل‌گهر به سمت شرکت‌داری و هلدینگ‌داری می‌رود و در شش سال اخیر موفق شده حاشیه سود خود را نسبت به دیگر شرکت‌های فولادی ۱۰ برابر بیشتر کند.

عتیقی در پاسخ به سوالات سهامداران به این موارد نیز اشاره کرد: در سال جاری دو واحد احیای شرکت‌های زیرمجموعه گل‌گهر به بهره‌برداری می‌رسد. در این سال همچنین ۴۵ نفر در گل‌گهر  استخدام و ۳۰ نفر از این مجموعه بازنشست شدند.

او همچنین از تلاش گل‌گهر  برای توسعه کار در مرزهای خارج از ایران و کشور افغانستان خبر داد.

در پایان مجمع شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر ۳۹ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. این سود هفت تا ۱۰ روز آینده به سهامداران پرداخت می‌شود.

2

تاریخ انتشار : ۷ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۸
شناسه مطلب : 51114
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی