اینفوگرافیایتالیا در کمین جایگاه جهانی تولید فولاد ایران / تولید فولاد ایتالیا چقدر است؟
تولید فولاد ایتالیا در 9 ماهه 2023 به مرز 16 میلیون تن رسیده است؛ بررسی جریان تولید این کشور در چند سال گذشته حاکی از رقابت تنگاتنگ صنعت فولاد آن با فولادسازان ایرانی است.

به گزارش  چیلان ، وب‌سایت جی‌ام‌کی‌سنتر، در اینفوگرافی زیر تولید فولاد ایتالیا را در سال ۲۰۲۳ میلادی به تصویر کشیده است.

اینفوگرافی گویای این است که ایتالیا در ۹ ماهه ۲۰۲۳ (ماه‌های ژانویه تا سپتامبر) ۱۵ میلیون و ۹۷۰ هزار تن فولاد کرده است. تولید فولاد ایتالیا در این مدت از سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه از سال ۲۰۲۲، ۳.۱ درصد کاهش داشته است.

متوسط تولید این کشور در ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۷۶۸ هزار تن در هر ماه بوده است.

اینوگرافی همچنین گویای تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصولات طویل و ۸۲۷ هزار تن محصولات تخت در ماه گذشته میلادی در ایتالیاست.

جریان تولید فولاد ایتالیا در ۴ سال گذشته

بنا بر داده‌های انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایتالیا در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ به ترتیب ۲۳ میلیون و ۱۹۰ هزار تن، ۲۰ میلیون و ۳۷۹ هزار تن، ۲۴ میلیون و ۴۱۳ هزار تن و ۲۱ میلیون و ۵۹۸ هزار تن بوده است.

با این تفاسیر ایتالیا پس از ایران رتبه ۱۱ بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان را در اختیار دارد و فاصله تولید آن با ایران در چهار سال یادشده به ترتیب حدود ۲.۵ میلیون تن، ۸.۵ میلیون تن، ۴ میلیون تن و ۹ میلیون تن بوده است.

بنابراین در صورت کاهش تولید فولاد در ایران، ایتالیا نخستین کشوری است که توانایی تصاحب جایگاه کنونی ایران را در تولید جهانی فولاد دارد.

اصلی 19

2

تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
شناسه مطلب : 55524
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی