برنامه‌های جبرانی فولاد خوزستان برای ناترازی برق و گاز
امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگوی تصویری با چیلان ضمن اشاره به افتتاح پروژه فولادسازی شادگان و پروژه مگامدول زمزم ۳ به عنوان بزرگ‌ترین پروژه تولید آهن اسفنجی کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه جهان به سمت تولید فولادهای میکروآلیاژی و پاک در حرکت است، واحد شادگان مکلف شده طرح توسعه خود را در قالب فولاد سبز پیش برد.

به گزارش  چیلان ، امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگوی تصویری با  چیلان  ضمن اشاره به افتتاح پروژه فولادسازی شادگان و پروژه مگامدول زمزم ۳ به عنوان بزرگ‌ترین پروژه تولید آهن اسفنجی کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه جهان به سمت تولید فولادهای میکروآلیاژی و پاک در حرکت است، واحد شادگان مکلف شده طرح توسعه خود را در قالب فولاد سبز پیش برد.

به گفته ابراهیمی، گاز در صنعت فولاد نه خوراک و نه سوخت بلکه تکنولوژی تولید است. وی از راهکارهای فخوز مثل ذخیره سازی بریکت گرم به جای ذخیره‌سازی گاز و استفاده از فلرهای گازی (Gas Flare) برای فرایند احیا سخن گفت که مشروح آن در شماره جدید  چیلان  منتشر می شود.

مدیرعامل فخوز با بیان اینکه ۴همت از سود فولاد خوزستان به سبب قطع برق از دست رفت، به تشریح برنامه‌های جبرانی این شرکت بزرگ فولای همانند نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی در دو فاز و همچنین طرح‌های متعدد نیروگاهی همانند نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی شادگان و نیروگاه‌های خورشیدی برای رفع نیازهای برقی گروه فولاد خوزستان پرداخت.

 

2

تاریخ انتشار : ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۵
شناسه مطلب : 56790
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی