سرمایه‌گذاری جدید «ومعادن» در دیار پهلوانان / کلنگ احداث نیروگاه پویای کرمانشاه به زمین خورد
چهارشنبه ۲۲ آذرماه آیین کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل ترکیبی پویا در استان کرمانشاه، با حضور دکتر موثقی‌نیا معاون وزیر صمت، دکتر سعد محمدی مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین برگزار گردید.

به گزارش  چیلان ،این نخستین پروژه نیروگاهی است که با راهبری ایمیدرو و محوریت «ومعادن» در منطقه کمتر توسعه‌یافته کرمانشاه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

دکتر موثقی نیا، معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه پویای کرمانشاه ضمن قدردانی از پیگیری و تلاش مسئولین استان برای به ثمر نشستن این کار طی سخنانی بر عزم جدی دولت برای محرومیت زدایی از مناطق کمترتوسعه‌یافته تاکید کرد و افزود: استان کرمانشاه بیش از ده‌هزار شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده و این امر مسئولیت ما را در قبال این منطقه شهیدپرور سنگین‌تر می‌کند.

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم بتوانیم با انجام وظایف خود گامی هر چند کوچک در مسیر توسعه این استان و رفاه مردم شهیدپرور این منطقه برداریم.

دکتر سعد محمدی نیز در این مراسم در خصوص اهمیت اجرای پروژه‌های نیروگاهی خاطرنشان کرد: میزان انرژی مورد نیاز در سطح جهانی در حال حاضر ۳۹ درصد از نفت، ۲۱ درصد از برق و بقیه از سایر منابع تأمین می‌شود. بر اساس برنامه مدون جهانی در سال ۲۰۵۰ می‌بایست تأمین انرژی از نفت به کمتر ۴ درصد کاهش و در بخش برق به ۵۲ درصد افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به تغییر جایگاه برق طی سی سال آینده در تأمین انرژی لازم است قدم‌های اساسی در توسعه نیروگاه‌ها خصوصا در حوزه انرژی‌های پاک داشته باشیم.

مدیرعامل «ومعادن» اضافه کرد: بخشی از سرمایه‌گذاری‌های ما در این استان در قالب احداث نیروگاه سیکل ترکیبی است که امروز کلنگ‌زنی آن انجام می‌شود، و بخش دیگری در قالب احداث نیروگاه خورشیدی در راستای رعایت کنوانسیون‌های بین‌المللی و توسعه انرژی پاک خواهد بود.

دکتر سعد محمدی همچنین یادآور شد: در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با هماهنگی و مساعدت ایمیدرو در استان‌های مختلف کشور بالغ بر سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در قالب ۶۱ پروژه در حال اجرا دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای به موقع این پروژه و سایر طرح‌های مشابه در استان کرمانشاه، گام موثری برای توسعه زیرساخت‌ها و زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه برداشته شود.

دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در مراسم افتتاحیه نیروگاه سیکل ترکیبی پویای کرمانشاه ضمن تشکر و قدردانی از تمامی مسئولین و دست‌اندرکاران اجرای این طرح گفت: بحمداله روز به روز شاهد هستیم که تهدیدهایی که در گذشته به علل مختلف سالها در مسیر توسعه استان کرمانشاه قرار داشته تبدیل به فرصت می‌شود. وی تاکید کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها مستلزم عزم جمعی، هم در عرصه داخلی استان و هم در عرصه ملی است.

دکتر رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم طی سخنانی حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صنعتی بزرگ در استان را یک فرصت مناسب برای منطقه ارزیابی کرد و افزود: با اجرای طرح‌های متعددی که در پی توافق با وزارت صمت اجرا می‌شود و توجه ویژه‌ای که وزیر محترم صمت و سایر مسئولین برای تسریع در اجرای توافقات داشته‌اند، ان‌شاءاله گام بزرگی در توسعه و اشتغالزایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های منطقه برداشته خواهد شد.

14 1 690x460 1

2

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰
شناسه مطلب : 57268
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی