تولید فولاد ایران ۱۴.۵ میلیون تنی شد/ بیشترین رشد درمیان کشورهای برتر تولیدکننده به ایران تعلق گرفت
انجمن جهانی فولاد اعلام کرده که طی 7 ماهه نخست سال2018 میلادی، تولید فولاد خام ایران و جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 23.6 درصد و 5 درصد افزایش یافت.

به گزارش  چیلان ، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در ۷ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۴ میلیون و ۴۵۷ هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ میلیون و ۶۹۷ هزار تن بود.

همچنین ایران طی ماه جولای ۲۰۱۸ میلادی، یک میلیون و ۹۸۱ هزار تن فولاد خام تولید کرد. این آمار در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن بود که حاکی از رشد ۱۳.۲ درصدی تولید فولاد خام نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. البته تولید در جولای نسبت به ژوئن که ۲ میلیون و ۴۱ هزار تن بود کمتر است.

طی ۷ ماهه ۲۰۱۸ میلادی، ۶۴ کشور تولیدکننده فولاد در مجموع یک میلیارد و ۳۸ میلیون و ۳۶۹ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل که ۹۸۸ میلیون و ۵۸۷ هزار تن، ۵ درصد رشد نشان می دهد. تولید جهانی فولاد خام در ماه جولای نیز با ۵.۸ درصد افزایش به ۱۵۴ میلیون و ۵۷۶ هزار تن رسید.

چین که همچنان با حجم زیاد تولید خود پیشتاز تولید فولاد جهان است در طی ۷ ماهه اخیر ۵۳۲ میلیون و ۸۴۶ هزار تن تولید کرد که رشد ۶.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

چین در ماه جولای هم ۸۱ میلیون و ۲۴۱ هزار تن فولاد خام تلوید کرده که ۷.۲ درصد از جولای سال قبل بیشتر است. تولید فولاد چین در جولای از ژوئن هم بیشتر بوده است.

هند با تولید ۶۱ میلیون و۸۳۱ هزار تن فولاد خام در جایگاه دوم قرار دارد. تولید فولاد هندوستان ۶.۳ درصد رشد داشته و در جولای نیز این رشد ادامه داشت به گونه ای که رشد تولید در جولای نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸ درصد بوده و به ۹ میلین تن رسیده است.

ژاپن با ۶۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تن تولید و ثبت رشد ۵.۵ درصدی در رتبه سوم برترین تولیدکنندگان فولاد جهان است. البته این کشور در جولای امسال که تولید به ۸ میلیون و ۴۲۰ هزار تن رسید افت تولید را نسبت به جولای قبل که تولید ۸ میلیون و ۵۸۸ هزار تن بود داشت.

امریکا با ۴۹ میلیون و ۳۳۴ هزار تن در رتبه چهارم، کره جنوبی با ۴۲ میلیون و ۲۳۸ هزار تن در رتبه پنجم، روسیه با ۴۲ میلیون و ۹۴ هزار تن در رتبه ششم، آلمان به ۲۶ میلیون و ۳۵۵ هزار تن در رتبه هفتم، ترکیه با ۲۲ میلیون و ۱۵۹ هزار تن در رتبه هشتم، برزیل با تولید ۲۰ میلیون و ۲۱۴ هزار تن در رتبه نهم و ایتالیا با تولید ۱۵ هزار تن در رتبه دهم و پیش از ایران که در رتبه یازدهم قرار گرفته، جای گرفته اند.

ایران درمیان این ۱۱ کشور بیشترین رشد تولید را به ثبت رسانده اما به اعتقاد کارشناسان کاهش تولید در دو ماه اخیر نسبت به ماه های قبل کمی جای نگرانی دارد.

گفتنی است بررسی ها همچنین نشان می دهد، طی ماه جولای ۲۰۱۸، تولید فولاد در ترکیه با افت ۲.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳ میلیون و ۲۶۶ هزار تن کاهش یافت.

این گزارش می افزاید، در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران ۱۵ میلیون و ۲۷۷ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد که نشان از رشد ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ دارد.

میزان تولید آهن اسفنجی ایران در سال گذشته میلادی ۱۰ میلیون و ۲۵۶ هزار تن به ثبت رسیده است.

تولید آهن اسفنجی ایران در جولای ۲۰۱۸ نیز با ۴۱.۲ درصد رشد نسبته به مدت مشابه سال قبل،به ۲میلیون و ۱۹هزار تن افزایش یافت.

2

تاریخ انتشار : ۶ شهریور ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۴
شناسه مطلب : 20604
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی