گزارش نموداری/ چیلان مقایسه می‌کند:رشد فروش نمادهای فولادی در سال ۹۸ و بازدهی یک‌ساله سهام آن‌ها
با انتشار گزارش فعالیت اسفندماه شرکت‌های فولادی حاضر در بازار سهام ایران، چیلان رشد فروش این شرکت‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ و همچنین بازدهی یک‌ساله سهام آن‌ها را با هم مقایسه می‌کند. مجتمع فولاد کویر که هنوز یک سال از عرضه اولیه آن نمی‌گذرد، بیشترین رشد فروش را در میان شرکت‌های فولادی داشته، و بیشترین بازدهی یک‌ساله سهام نیز متعلق به فولاد آلیاژی ایران است.

به گزارش  چیلان ، درآمد فروش شرکت‌های فولادی بازار سرمایه در سال ۹۸ با انتشار گزارش کامل عملکرد آن‌ها در اسفندماه، مشخص شده است. در مجموع، تمام شرکت‌های فولادی رشد فروش قابل توجهی را تجربه کرده‌اند؛ کمترین رشد فروش در میان این شرکت‌ها ۳۰ درصد (متعلق به ارفع) و بیشترین رشد فروش ۷۹ درصد (متعلق به نماد کویر) بود.

بالاترین درآمد فروش در شرکت‌های فولادی طبق روال هرساله متعلق به شرکت فولاد مبارکه بود و این شرکت در سال ۹۸ موفق به تحقق فروش استثنایی ۳۹ هزار و ۱۴۴ میلیارد تومانی شد که نسبت به سال ۹۷، حاکی از رشد قابل توجه ۶۷ درصدی است. از حیث مبلغ ریالی فروش، فولاد خوزستان با  فروش ۱۵ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومانی در سال ۹۸، بعد از فولاد مبارکه در جایگاه دوم قرار گرفت.

نرخ فروش محصولات تمام شرکت‌های فولادی در اسفند ۹۸ در قیمت‌هایی بالاتر از میانگین دوازده ماهه سال گذشته ایستاد و افزایش نرخ‌های فروش در ماه‌های پایانی سال، نقش مهمی در رشد فروش شرکت‌های فولادی داشت.

از حیث بازدهی یک‌ساله سهام، فولاد آلیاژی ایران با بازدهی ۴۵۲ درصدی، بیشترین بازدهی را در میان نمادهای فولادی به خود اختصاص داده است. فولاد امیرکبیر کاشان (نماد فجر) نیز با بازدهی یک‌ساله سهام ۲۷۴ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. قابل ذکر است که مجتمع فولاد کویر هنوز یک سال از عرضه اولیه آن نمی‌گذرد و لذا نمی‌توان بازدهی یک‌ساله سهام آن را محاسبه کرد.

نمودار زیر رشد فروش و بازدهی یک‌ساله سهام فولادی را با هم مقایسه می‌کند:

رشد فروش نمادهای فولادی در سال 98 و بازدهی سهام آن ها 2

گزارش‌های تفصیلی  چیلان  در مورد عملکرد فروش سهام فولادی و نرخ‌های فروش محصولات آن‌ها در سال ۹۸ را بخوانید:

رشد ۴۹ درصدی فروش فولاد خراسان در سال ۹۸

رشد ۵۷ درصدی فروش فولاد کاوه جنوب در سال ۹۸

رشد ۵۳ درصدی فروش فولاد آلیاژی ایران در سال ۹۸

رشد ۷۹ درصدی فروش فولاد کویر در سال ۹۸

افزایش ۴۰ درصدی فروش فولاد خوزستان در سال ۹۸

رشد ۵۱ درصدی فروش ذوب آهن اصفهان در سال ۹۸

رشد ۳۷ درصدی فروش فولاد امیرکبیر کاشان در سال ۹۸

جزئیات درآمد فروش فولاد هرمزگان در سال ۹۸

رشد ۶۷ درصدی فروش فولاد مبارکه در سال ۹۸

رشد ۳۰ درصدی فروش آهن و فولاد ارفع در سال ۹۸

 چیلان  عملکرد فروش نمادهای فولادی را در فصول مختلف سال ۹۸ نیز بررسی کرده است. در نمودارهای زیر می‌توانید عملکرد فروش این شرکت‌ها را به تفکیک ببینید:

فروش فولاد خراسان در سال 98

فروش 98 8

فروش 98 7

فروش 98 6

فروش 98 2 فروش 98 3 فروش 98 4 فروش 98 1 فروش 98 فروش ارفع 98

2

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۶
شناسه مطلب : 30881
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی