گزارش روز چیلان از معاملات نمادهای فولادی و سنگ آهنی بازار سهامتنها چند گام تا یک میلیونی شدن شاخص کل بورس/ صف خرید مطلق در نمادهای فولادی و سنگ آهنی/ ذوب هم کنفرانس لازم شد
بازار سهام در ایران حالا دیگر جز صف خرید هیچ چیزی نمی‌شناسد. امروز شاخص کل بورس با یک رکوردشکنی دیگر، ابرکانال ۹۰۰ هزار واحدی را فتح کرد و احتمالاً تا پایان همین هفته بورس تهران ورود به ابرکانال یک میلیون واحدی را جشن بگیرد. سهام فولادی و سنگ آهنی، امروز از دم در صف خرید قفل بودند و ذوب، دیگر نماد فولادی بود که به دلیل رشد متوالی بیش از ۵۰ درصدی، طعم شیرین توقف دو روزه را چشید.

به گزارش  چیلان ، امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت، شاخص کل بورس تهران بیش از ۳۹ هزار واحد رشد کرد و تا ارتفاع ۹۱۷ هزار واحدی بالا رفت. با معاملاتی که در بورس تهران جریان دارد و با حجم عظیم تقاضایی که هم‌اکنون شاهد آن هستیم، ساده‌ترین رکوردِ پیش پای شاخص کل بورس، هفت رقمی شدن و ورود به کانال یک میلیون واحدی است.

امروز تمام نمادهای فولادی و سنگ آهنی بازار سرمایه با صف خرید به معاملات خود پایان دادند. دو نماد فخوز و فولاژ که کنفرانس اطلاع‌رسانی را برگزار کرده بودند، امروز بازگشایی باشکوهی داشتند و هر دو در سقف مجازِ بازگشایی، معامله شدند (جدول زیر را ببینید). معاملات نماد ذوب نیز بعد از این که رشد متوالی بیش از ۵۰ درصدی را طی ۱۵ روز کاری تجربه کرد، متوقف شد تا شرکت ذوب آهن اصفهان نیز پاسخگوی سوالات سرمایه‌گذاران در کنفرانس اطلاع‌رسانی خود باشد. نماد کویر نیز امروز دست به شفاف‌سازی زد که با شرکت سبدگردان آگاه، قرارداد سبدگردانی اختصاصی با هدف نگهداری پرتفوی سهام شرکت‌های بورس و فرابورس به مبلغ ۱۲۵.۷ میلیارد تومان بسته است. چون شفاف‌سازی کویر از نوع «الف» است، این نماد در جلسه معاملاتی بعد، بدون دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.

در کل بورس تهران، امروز تنها ۸ نماد منفی وجود داشت. صف‌های خرید بسیاری امروز تا پایان معاملات عرضه نشدند و این بدان معناست رشد بازار سهام همچنان ادامه خواهد داشت. ارزش کل معاملات بورس و فرابورس امروز بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود. همچنان ولع خرید سهام توسط حقیقی‌ها در بازار موج می‌زند. به‌نظر می‌رسد برای این که رشد بازار بورس در میان مدت تضمین شود، حقوقی‌ها باید فروش سهام را شدت دهند تا با ورود هرچه بیشتر سهامداران تازه‌نفس به بازار، سیر دست به دست شدن سهام، وضعیت عادی خود را پیدا کند و نمادها مشکل پر کردن حجم مبنا نداشته باشند.

جدول زیر که تغییرات قیمتی نمادهای فولادی و سنگ آهنی در روز جاری را نشان می‌دهد، ببینید:

معاملات نمادهای فولادی

2

تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۸
شناسه مطلب : 31203
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی