تحریم‌ها فرصتی برای بازگشت فولاد اکسین به ریل اصلی خود بود
مهندس ابراهیمی مدیرعامل فولاد اکسین در حاشیه بازدید از شرکت لوله‌سازی ماهشهر گفت: در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد محصولات اکسین در صنایع استان خوزستان مورد استفاده قرار گرفت. در سال‌های گذشته بیشترین تولید فولاد اکسین در حوزه محصولات تجاری بود و لوله‌سازها ورق موردنیاز خود را از خارج از کشور تامین می‌کردند، اما تحریم‌ها فرصتی مناسب برای برگشت اکسین به ریل اصلی خود و تولید محصولات مرتبط با نفت و گاز بود.

به گزارش  چیلان ، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان ضمن جلسه با مسئولان و مدیران شرکت لوله‌سازی ماهشهر از خط تولید این شرکت بازدید نمودند.
در ابتدای جلسه آقای سید کریم سید نور مشاور حقوقی و نماینده تام الاختیار سهامداران و مالکین شرکت لوله سازی ماهشهر ضمن خیر مقدم به مدیرعامل اکسین و هیأت همراه گفت : در ایامی که کشور با تحریم های ظالمانه دشمن مقابله می کند و همچنین مشکلاتی که شرکت لوله سازی ماهشهر داشته ، این شرکت همچنان نیروهای خود را حفظ کرده است و حالا که فولاد اکسین با تامین ورق های خط لوله گوره به جاسک در کنار ما قرار گرفته است امیدواریم بیش از پیش به تولید و اشتغال این منطقه محروم کمک کنیم.
همچنین مهندس منصوری مدیر کارخانه شرکت لوله سازی ماهشهر با تبریک تلاش های صورت گرفته در فولاد اکسین که با بومی سازی ورق های فولادی مورد نیاز خطوط لوله و نفت گاز باعث رفع نیازهای وارداتی مواد اولیه شرکت های لوله سازی داخل کشور شده است و این کار ضمن رونق تولید محصولات مورد نیاز صنعت نفت باعث سرعت گرفتن پروژه های بزرگی مانند پروژه خط لوله نفت و گاز گوره به جاسک شده است.
همچنین در این جلسه مهندس ابراهیمی با ابراز تاسف از تعطیلی برخی از صنایع استان گفت: ما همواره این دغدغه را داشتیم که ظرفیت کارخانه‌هایی که در ارتباط با فولاد اکسین این قابلیت را دارند، که به تولید برسند را کمک کنیم خصوصا اینکه ده ها نفر از پرسنل فولاد اکسین از نیروهای فنی و متخصص این مجموعه بوده اند. ابراهیمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد محصولات اکسین در صنایع استان خوزستان مورد استفاده قرار گرفت ابراز امیدواری کرد در آینده ای نه چندان دور شاهد باشیم با توسعه صنایع دیگر، حتی یک گرم از ورق های فولاد اکسین از خوزستان خارج نشود.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته بیشترین تولید فولاد اکسین در حوزه محصولات تجاری بود و لوله سازها ورق موردنیاز خود را از خارج از کشور تامین می کردند ، تحریم ها را فرصتی مناسب برای برگشت اکسین به ریل اصلی خود و تولید محصولات مرتبط با نفت و گاز و با ارزش افزوده عنوان کرد.
وی تاییدیه های اخذ شده برای استفاده ورق های تولیدی اکسین در پروژه های نفت و گاز کشور را بسیار سختگیرانه عنوان کرد و گفت : ما در سال گذشته با راه اندازی بزرگترین آزمایشگاه خوردگی فلزات در محیط اسیدی و تست های مختلف و بعضا بسیار سختگیرانه شرکت ملی نفت ایران ورق هایی تولید کردیم که با بالا ترین کیفیت و در حد بهترین استانداردهای دنیا است.
وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی پروژه فولاد سازی و تامین مواد اولیه این شرکت علاوه بر رسید به ظرفیت اسمی تولید، خود کشور را از تمامی ورق های فولادی مورد نیاز بخش های مختلف صنعت بی نیاز کند.
لازم بذکر است شرکت لوله سازی ماهشهر با ظرفیت ۳۵۰ هزارتن بخشی از لوله های پروژه گوره به جاسک را تامین می کند .

2

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۶
شناسه مطلب : 33002
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی