گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ کاهش قیمت شمش فولادی به پایین‌ترین میزان در ۹ ماهه گذشته
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۵۶۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۲۲.۵ دلاری یا ۳.۸ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۵۸۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن تغییری نشان نمی‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته تغییری نداشت و اسلب در قیمت ۵۸۵ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۵۶۵ دلار به ازای هر تن بود که این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۳ آذر، کاهش ۳.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

متال بولتن گزارش داده است که فولاد خوزستان در هفته گذشته یک محموله ۴۰ هزار تنی بیلت را با قیمت ۵۶۵ دلار به ازای هر تن به مشتریان خارجی فروخته است.

کاهش تقاضا خصوصاً در بازارهای آسیایی، کاهش شدید قیمت شمش فولادی صادراتی ایران را در پی داشته و قیمت شمش به پایین‌ترین میزان در ۹ ماه گذشته رسیده است.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 29

 

2

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۸
شناسه مطلب : 39596
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی