صادرات ۲۶ هزار تن شمش و ۸۵ هزار تن میلگرد فولاد خراسان در ۹ ماهه ۹۶
کل صادرات شمش فولاد خراسان از ابتدای سال 96 تا پایان آذرماه به 26 هزار تن رسید و در مدت مذکور صادرات محصول نهایی (میلگرد) 85 هزار تن بود.

به گزارش  چیلان ، محمدحسن پارسا، معاون بازاریابی و فروش مجتمع فولاد خراسان، مستقر در نیشابور گفت: با صدور نخستین محموله شمش فولادی این مجتمع به بازار جنوب شرق آسیا، خراسان رضوی وارد فهرست صادرکنندگان عمده شمش فولاد به بازارهای بین المللی شد.

وی با اشاره به کیفیت بالای محصول تولیدی فولاد خراسان و مطلوبیت شمش فولادی آن، افزود: این محموله ۲۵ هزار تنی در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ توسط یک شرکت مشترک ایرانی- آلمانی خریداری و با هدف تولید محصول نهایی در کارخانه های نوردی به جنوب شرق آسیا صادر شد.

وی تمرکز بر صدور محصولات فولادی در کنار تامین نیاز داخلی را از راهبردهای اصلی این مجتمع خواند و گفت: فولاد خراسان از ابتدای امسال موفق به صدور بیش از ۱۱۰ هزار تن از تولیدات خود به بازارهای جهانی شده که از این میزان ۸۵ هزار تن میلگرد بوده که عمدتا به کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، کویت، گرجستان و امارات صادر شده است.

پارسا عنوان کرد: تلاش چین، به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد جهان برای تامین نیاز بازار داخلی خود و کاهش ظرفیت تولید این کشور که در پی تعطیلی واحدهای قدیمی و آلاینده زیست محیطی چین اتفاق افتاده، باعث شده تا صادرات فولاد چین کاهش یابد که باید دیگر کشورهای تولید کننده فولاد از این فرصت برای افزایش حضور خود در بازار جهانی نهایت بهره را ببرند.

رئیس واحد صادرات فولاد خراسان گفت: قیمت گذاری و فروش این محموله صادراتی بر اساس فوب بندرعباس صورت گرفت و از طریق سامانه حمل و نقل ریلی، از محل کارخانه فولاد خراسان به مقصد بندرعباس بارگیری شد.

حمیدرضا شنوایی بیان کرد: در راستای توسعه صادرات مجتمع فولاد خراسان مذاکراتی برای بازاریابی و صدور محصول به کشورهای حوزه شمال آفریقا نیز به عمل آمده است.

وی کل صادرات شمش فولاد خراسان را از ابتدای سال ۹۶ تا پایان آذرماه ۲۶ هزار تن عنوان کرد و یادآور شد: پیش از این یک محموله هزار تنی از این مجتمع به عنوان نمونه به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده بود.

وی تاکید کرد: در چشم انداز سیاست بازاریابی بین المللی فولاد خراسان، توسعه بازارهای صادراتی به ویژه حضور در بازار کشورهای جنوب شرق آسیا و شمال آفریقا در کنار تعمیق حضور در بازارهای منطقه و کشورهای همسایه با توجه به روند بازسازی این کشورها ضروری است.

وی گفت: علاوه بر اشتغال تولیدکنندگان چینی به بازار داخلی خود، تحولات بازار جهانی از جمله بالا رفتن قیمت شمش فولادی در بازارهای سی.آی.اس به ویژه روسیه و اوکراین و تقویت ارزش دلار در توفیق سیاست های صادراتی موثر بوده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
شناسه مطلب : 16209
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی