خطر از دست دادن بازارهای صادراتی فولاد
تصمیم آمریکا در بازار داخل نیز سبب افزایش قیمت ارز خواهد شد و همین مسئله باعث ایجاد رکود تورمی در کشور می شود که بدترین نوع وضعیت اقتصادی دنیا است لذا دولت باید بداند در شرایطی که صادرات 12 تا 13 میلیون تن فولاد برای سال جاری در نظر گرفته شده، خطر از دست رفتن بازارهای صادراتی وجود دارد.

سید رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با  چیلان  در پاسخ به این سوال که تاثیر خروج آمریکا از برجام بر اقتصاد ایران و به طور ویژه بر صنعت فولاد کشور چیست؟ گفت: باید واقعیت ها را دید و پذیرفت. لذا خروج آمریکا از برجام مسلما بر روی اقتصاد ایران تاثیرگذار خواهد بود.

شهرستانی خاطر نشان کرد: تاثیر خروج آمریکا از برجام در بخش فولاد هم اگرچه به اندازه بخش های IT و فناوری اطلاعات نیست اما بر روی هزینه تمام شده صنعت اثر گذاشته و آن را افزایش می دهد. همچنین صادرات کشور به دلیل مشکلات ارز و تبادلات مالی از دست خواهد رفت و کاهش خواهد یافت.

این عضو هیئت مدیره انجمن فولاد تصریح کرد: بسیاری از کشورها نیز به جهت تبعات ناشی از تحریم های آمریکا و ترس از این کشور و حتی جلب حمایت و رضایت آن، از همکاری با ایران سرباز خواهند زد.

وی ادامه داد: تصمیم آمریکا در بازار داخل نیز سبب افزایش قیمت ارز خواهد شد و همین مسئله باعث ایجاد رکود تورمی در کشور می شود که بدترین نوع وضعیت اقتصادی دنیا است.

این فعال فولادی با تاکید بر اینکه با توجه به رکود موجود در کشور که به نظر می رسد تشدید هم شود تنها راه ممکن روی آوردن به صادرات است، به خبرنگار  چیلان  گفت: در سال جاری صادرات ۱۲ تا ۱۳ میلیون تن فولاد برنامه ریزی شده است در نتیجه علاوه بر حفظ بازارهای قدیمی باید به فکر بازارهای صادراتی و یافتن مشتریان جدید باشیم تا رقابت منفی بین صادرکنندگان رخ ندهد در حالی که با این اتفاق و خروج آمریکا از برجام بازارهای فعلی نیز ممکن است از دست بروند و این فاجعه است. لذا دولت باید در این زمینه تدبیری بیاندیشد تا لطمه ای به صادرات نخورد در غیر این صورت دستیابی به اهداف تولید در افق ۱۴۰۴ امکان پذیر نخواهد بود.

10 39

2

تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۶
شناسه مطلب : 19281
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی