خود تحریمی بیشتر از تحریم های آمریکا به صنعت فولاد ضربه می زند
صنعت و به طور خاص صنعت فولاد ایران شاهد خود تحریمی است و این مسئله بیشتر از تحریم های آمریکا و خروج آن از برجام، بر روی صنعت تاثیر گذاشته است.

جهاندار شکری، مدیر عامل ذوب آهن بیستون کرمانشاه در گفت و گو با  چیلان  از تاثیر خروج آمریکا از برجام می گوید. وی معتقد است: صنعت و به طور ویژه فولاد ایران شاهد خود تحریمی است و این مسئله بیشتر از تحریم های آمریکا و خروج آن از برجام، بر روی صنعت تاثیر گذاشته است. برای مثال انتقال ارز ناشی از صادرات به بانک مرکزی و دریافت ۴۲۰۰ تومان در قبال آن، ضربه سنگینی به صادرکننده داخلی که با تلاش سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش داده، می آورد و باعث می شود سهم صادرکننده ایرانی از دست رفته و سایر کشورها آنرا کسب کنند.

وی افزود: بی ارزش شدن پول ملی و افزایش نرخ ارز عامل فشار دولت به تولیدکننده داخلی است. زمانی که بانک مرکزی مجددا تحریم شود طبیعتا امکان انجام فعالیت های بزرگ وجود ندارد و در نتیجه نقل و انتقال پول در سیستم بانکی و مالی سخت شده و هزینه های ما افزایش می یابد و تاثیر بسزایی در توسعه های کشور مخصوصا فولاد و پروژه های بزرگ خواهد داشت.

شکری ادامه داد: در بخش تکنولوژی نیز دچار مشکل خواهیم شد و چون امکان استفاده از تکنولوژی های کشورهای توسعه یافته برایمان مقدور نیست مجبور به بهره گیری از تکنولوژی کشورهای دارای امتیاز پایین تر و ماشین آلات دسته دوم در صنایع خواهیم بود.

59 4

2

تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۳
شناسه مطلب : 19289
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی