امکان سنجی افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت تولید فولاد بناب
در شرایط فعلی فولاد صنعت بناب با 23 درصد ظرفیت کار می‌کند که در صورت تزریق اعتبار تا پایان سال 97 این ظرفیت را تا 60 درصد افزایش خواهد داد.

سید پاستور قرشی اسکویی، مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب از تامین هشت درصد فولاد کشور در این مجتمع خبر داد و با تأکید بر اینکه تمامی حقوق معوقات کارگری این مجتمع کامل پرداخت شده است، گفت: در حال حاضر با وجود مشکلات اقتصادی کشور، حقوق ماهیانه کارگران را به موقع پرداخت می کنیم که در بین سایر مراکز تولید فولاد کشور کار شایسته‌ای است.

وی با اشاره به اینکه در صورت استفاده از تمام پتانسیل این مجتمع می توان تا ۱۰ درصد از فولاد مورد نیاز کشور را تولید کرد، افزود: نیاز کشور امروزه به تولید فولاد تقریبا ۲۰ میلیون تن در سال است که با استفاده از ظرفیت کامل این مجتمع می توان تا دو میلیون تن فولاد مورد نیاز کشور را تامین کرد.

اسکویی، مجتمع فولاد صنعت بناب را به عنوان بزرگ ترین واحد تولید فولادی بخش خصوصی در کشور اعلام کرد و افزود: این مجتمع آمادگی‌های لازم برای سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران داخلی و شهرستان را دارد.

وی تعداد کارگران مشغول در این مجتمع تولیدی را هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه ۲۰۰ نفر از این افراد بیشتر از نیاز تولید در این کارخانه مشغول هستند هیچ گونه تعدیل نیروی کاری در دستور کار مجتمع نیست.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب افزود: در شرایط فعلی این واحد تولیدی با ۲۳ درصد ظرفیت کار می‌کند که در صورت تزریق اعتبار تا پایان سال ۹۷ این ظرفیت را تا ۶۰ درصد افزایش داده و سعی خواهیم کرد با جذب نیروهای بومی افراد بیکار را صاحب شغل ثابت کنیم.

در ادامه نایب رئیس هیأت مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب، بالا بودن سودهای بانکی را از مشکلات اساسی این واحد تولیدی اعلام کرد و افزود: این مجتمع روزانه حدود ۱۰ میلیارد ریال به بانک ها سود پرداخت می کند که باید میزان و نحوه دریافتی سودهای بانکی اصلاح شود .

قدرت الله آسوده، مالیات بر ارزش افزوده را علت اصلی کاهش صادرات اعلام کرد و گفت: فولاد صنعت بناب سال گذشته حدود ۱۰ هزار تن صادرات داشت که حدود ۱۴ میلیارد ریال از سرمایه این واحد تولیدی بابت مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نشده است.

مجتمع فولاد صنعت بناب بزرگترین تولید کننده فولاد کشور در بخش خصوصی با داشتن دو واحد ذوب و ریخته گری و هفت خط نورد در فاصله ۱۱۰ کیلومتری تبریز قرار دارد.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۵
شناسه مطلب : 20154
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی