معاون وزیر صمت مطرح کرد:عملیات اجرایی زنجیره فولاد کردستان سرعت می گیرد
معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح زنجیره فولاد کردستان تأیید شده و پس از نهایی شدن وضعیت اراضی احداثی آن در این پروژه واحد آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تنی در بیجار و واحد یک میلیون تنی فولاد در قروه احداث می‌شود.

جعفر سرقینی عصر شنبه در جریان بازدید از معدن طلای ساریگونی قروه اظهار داشت: آهن اسفنجی در بیجار تولید و در قروه تبدیل به فولاد و شمش خواهد شد که با راه اندازی زنجیره فولاد کردستان در واقع میزان صادرات این محصول صنعتی در کشور افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: امروزه اشتغال یکی از مباحث اصلی در کشور به خصوص در مناطق محروم است که معدن طلای قروه نمونه بارزی در این زمینه محسوب می شود.

وی افزود: معدن طلای ساریگونی قروه پروتکل‌ها و استانداردهای لازم را رعایت کرده و در حوزه اشتغالزایی و تولید خوب پیش رفته است.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور روز شنبه در سفر یک روزه به قروه از شهرک صنعتی آونگان و معدن طلای ساریگونی در این شهرستان بازدید کردند.کارخانه کنستانتره سنگ آهن با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در سال در شهرک صنعتی آونگان بنابه گفته مدیرعامل آن برای ۴۵ نفر اشتغالزایی کرده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۱
منبع : ایرنا
شناسه مطلب : 28076
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی