چیلان بررسی می‌کندکدام نمادهای فولادی بازار سهام، بیشترین بازدهی را در یک سال گذشته داشته‌اند؟
مدت تقریباً مدیدی است که بازار بورس در ایران، روزهای رویایی را سپری می‌کند. از نیمه اردیبهشت ۹۸ تا نیمه اردیبهشت ۹۹، بازدهی بورس ۲۳ برابر بازدهی ارز (دلار آمریکا) بوده است. سهامداران نمادهای فولادی بازار سرمایه نیز در حال پشت سر گذاشتن روزهای خوبی هستند. بررسی چیلان نشان می‌دهد که در یک سال اخیر سه نماد فولاژ، فجر و کاوه، از میان نمادهای فولادی، بالاترین بازدهی را داشته‌اند.

به گزارش  چیلان ، از میان شرکت‌های فولادی، سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران (نماد فولاژ) بیشترین بازدهی را از نیمه اردیبهشت ۹۸ تا نیمه اردیبهشت ۹۹ به خود اختصاص داده است. فولاژ، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد آلیاژی در کشور است و درآمدهای فروش این شرکت در سال ۹۸، رشد ۵۳ درصدی را تجربه کرد. بازدهی یک‌ساله فولاژ، ۴۳۳ درصد بوده است.

بعد از فولاژ، در بین نمادهای فولادی، بیشترین بازدهی مربوط به فولاد امیرکبیر کاشان (نماد فجر) بوده است. فولاد امیرکبیر کاشان، اولین تولیدکننده ورق گالوانیزه در ایران است و در یک سال گذشته سهام آن در بورس بازدهی ۲۷۲ درصدی داشته است.

فولاد کاوه جنوب کیش (نماد کاوه) در جایگاه سوم از حیث بازدهی قرار دارد. کاوه تولیدکننده بزرگ و در حال رشدِ شمش فولادی و آهن اسفنجی اسفنجی است و بازدهی سهام آن در بورس، از نیمه اردیبهشت ۹۸ تا نیمه اردیبهشت ۹۹، ۲۶۳ درصد بوده است.

بازدهی نمادهای فولادی در سال ۹۹ شتاب بیشتری گرفته و سهامداران شرکت‌های فولادی در حال حاضر روزهای رویایی را سپری می‌کنند. با این وجود، تنها بازدهی یک‌ساله یک نماد فولادی (فولاژ)، از رشد سالانه شاخص کل بورس بیشتر بوده و شاید فولادی‌ها رشد بیشتری از بازار سرمایه طلب داشته باشند.

موشن گرافیک  چیلان  در این رابطه را ببینید:  پول‌سازهای فولادی/ سه نماد فولادی دارای بیشترین بازدهی در یک سال گذشته 

بازدهی یک‌ساله نمادهای فولادی بازار سهام را در نمودار زیر ببینید:

بازده یکساله سهام فولادی برای موشن گرافی

2

تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۱
شناسه مطلب : 31336
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی