گزارش روز چیلان از معاملات نمادهای فولادی و سنگ آهنی بازار سهامبازپس‌گیری ابرکانال یک میلیون واحدی/ سود سهامداران فولادی و سنگ آهنی از تصحیح روش‌های تنظیم بازار فولاد/ دوره اصلاح قیمت سهام پایان یافته است؟
امروز سه‌شنبه 13 خرداد شاخص کل بورس تهران یک‌بار دیگر هفت رقمی شد و با معاملات خوب در بسیاری از نمادها، نشانه‌های مثبت بار دیگر در بازار سهام هویدا شد. نمادهای فولادی و سنگ آهنی بازار سهام، معاملات بسیار خوبی را امروز سپری کردند و اکثر نمادهای زنجیره فولاد، با صف خرید به معاملات خود پایان دادند.

به گزارش  چیلان ، امروز شاخص کل بورس تهران با رشد خیره‌کننده ۴۰ هزار و ۴۱۷ واحدی، خود را تا ارتفاع یک میلیون و ۲۸ هزار واحدی بالا کشید. از ۲ خرداد تاکنون، شاخص کل بورس نتوانسته بود به ابرکانال یک میلیون واحدی وارد شد و فتح مجدد این ابرکانال، قطعاً تأثیر روانی مثبتی بر معاملات هفته آینده بازار بورس خواهد داشت.

امروز نمادهای فولادی و سنگ آهنی تماماً سبزپوش و تنها دو نماد ارفع و فخاس با وجود معاملات مثبت، آخرین روز کاری هفته را با صف خرید به پایان نبردند. جزئیات معاملات نمادهای زنجیره فولاد را در جدول زیر ببینید. فولاد مبارکه هم امروز خوش درخشید و با تأثیر مثبت ۲۴۳۰ واحدی، سومین سهم بازار بورس بود که به هفت رقمی شدن مجددِ شاخص کل بورس، یاری رساند. فصل مجامع عادی سالیانه آغاز شده است و در کنار این موضوع، با اصلاح خوبی که بسیاری از نمادهای فولادی و سنگ آهنی انجام داده‌اند انتظار می‌رود که دور تازه‌ای از رشد این نمادها آغاز شود.

نکته مثبت دیگر در معاملات نمادهای زنجیره فولاد این‌که با عملکرد خوب مدیریت جدید وزارت صمت، روش‌های دستوری تنظیم بازار فولاد کنار گذاشته شده و دیگر در معاملات بورس کالا، شاهد سرکوب قیمتی فولاد و ابطال معاملات نیستیم. این بدان معناست که با رشد منطقی قیمت فولاد در کنار ارز نیمایی، درآمد شرکت‌های فولادی افزایش می‌یابد و سهامداران این شرکت‌ها، بزرگ‌ترین منتفعِ این افزایش درآمد خواهند بود. پس نشانه‌های مثبت فراوان است و مثل این‌که چه از حیث وضعیت روانی معاملات بازار سهام و چه از حیث به‌کارگیری روش‌های بهینه تنظیم بازار فولاد، همه چیز به کام سهامداران زنجیره فولاد است.

ارزش کل معاملات بورس و فرابورس امروز بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان بود. این هم نشانه مثبت دیگری است که نوید روزهای خوب در هفته آینده را می‌دهد. قدرت نقدینگی یک بار دیگر واضحاً در معاملات بازار سهام دیده می‌شود و به‌نظر می‌رسد که مانور نقدینگی، شرایط برای دور تازه‌ای از صعود قیمت سهام آماده کند.

جدول زیر که تغییرات قیمتی نمادهای فولادی و سنگ آهنی در روز جاری را نشان می‌دهد، ببینید:

معاملات نمادهای فولادی و معدنی

2

تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۵
شناسه مطلب : 31605
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی