بومی‌سازی غلتک‌های پشتیبان خطوط نورد سرد و اینِر کاور خط عملیات حرارتی فولاد غرب آسیا
پروژه ساخت غلتک‌های پشتیبان خطوط نورد سرد فولاد غرب آسیا با بهره‌گیری از دانش فنی مهندسان داخلی و تکیه بر ظرفیت‌های مجتمع صنعتی اسفراین با هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور و رفع وابستگی به کشورهای صاحب این تکنولوژی، با موفقیت انجام شد. در حال حاضر، اولین غلتک پشتیبان ساخت مجتمع صنعتی اسفراین در خطوط نورد فولاد غرب آسیا تمامی تست‌های عملیاتی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. فولاد غرب آسیا همچنین موفق به بومی سازی inner cover (کلاهک داخلی) کوره‌های واحد عملیات حرارتی خود شد.

از آنجایی که خرید غلتک پشتیبان با کیفیت بالا در مدت زمان مناسب و با قیمت نازل با وجود شرایط تحریمی چالش ها و پیچیدگی هایی را به لحاظ آماده بکاری خطوط تولید بوجود اورده بود  با دستور مدیریت محترم عامل مطالعات مقدماتی و امکان سنجی بومی سازی در حد استاندارد های جهانی با مشارکت و اعتماد به مجتمع صنعتی اسفراین سیاست گذاری و در دستور کار قرار گرفت.

در حال حاضر پس از گذشت ۳ ماه از استفاده اولین غلتک پشتیبان ساخت مجتمع صنعتی اسفراین در خطوط نورد فولاد غرب اسیا تمامی تست های عملیاتی موفقیت امیز بوده است و میتوان گفت این بومی سازی ملی کشور را صاحب تکنولوژی ساخت غلتک های پشتیبان مورد استفاده  خط نورد ورق فولادی نموده است. شایان ذکر است با توجه به رضایت بخش بودن نتایج ساخت دو غلتک پشتیبان جدید مورد نیاز به مجتمع صنعتی اسفراین سفارش داده شده است.

همکاری کارشناسان و متخصصان فولاد غرب آسیا و مجتمع صنعتی اسفراین نقش بسیار مهمی در به ثمر رساندن این بومی سازی داشته است. چنانچه این خود باوری و اعتماد متقابل وجود نداشت چه بسا مشکلات عدیده ای در این زمینه بوجود می امد  میتوان گفت شیرینی بومی سازی در نتیجه ان نهفته است اما آن لحظه ای که که قطعه بومی سازی شده مورد استفاده قرار میگیرد همیشه لذت بخش است.

بومی سازی اینر کاور خط عملیات حرارتی فولاد غرب اسیا

همچنین فولاد غرب اسیا با بهره مندی از مهندسین و متخصصان خود و تکیه بر ظرفیت های شرکت دابو صنعت آمل  که یک مجموعه داخلی به شمار میرود با هدف جلوگیری خروج ارز از کشور و رفع وابستگی به کشور های صاحب این تکنولوژی عملا  موفق به بومی سازیinner cover  (کلاهک داخلی) کوره های واحد عملیات حرارتی  پس از تست های مختلف گردید.

خاطر نشان میشود کلاهک داخل کوره حین پروسه تا دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد تحمل دمایی خواهند داشت و این مهم  پس از انجام تست های سرد و ۵ مرحله تست عملیاتی گرم به طور کامل مورد بهره برداری قرار گرفت لازم به ذکر است با توجه به رضایت بخش بودن نتایج تست عملیاتی ساخت ۷ عدد کلاهک داخلی کوره های خط عملیات حرارتی با همکاری  شرکت دابو صنعت آمل در دست اقدام قرار گرفت.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۳
شناسه مطلب : 35040
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی