نگاهی به دستاوردهای فولاد غرب آسیا در نیمه نخست 1400تحقق برنامه تولید ۶ ماهه در اوج کمبود برق
فولاد غرب آسیا در راستای شعار سال 1400 موفق شد، در سه ماهه اول سال با 10% بیش از ظرفیت اسمی به 137 هزار تن تولید دست پیدا کند ولی در سه ماهه دوم این رشد دچار مشکل شد ولی شرکت باز هم توانسته برنامه تولید 6 ماهه را برای 210 هزار تن تولید به ثبت برساند

به گزارش  چیلان ،فولاد غرب آسیا در راستای شعار سال ۱۴۰۰ موفق شد، در سه ماهه اول سال با ۱۰% بیش از ظرفیت اسمی به ۱۳۷ هزار تن تولید دست پیدا کند ولی در سه ماهه دوم این رشد دچار مشکل شد ولی شرکت باز هم توانسته برنامه تولید ۶ ماهه را برای ۲۱۰ هزار تن تولید به ثبت برساند.

 

جزئیات رشد تولید در فولاد غرب آسیا

شرکت فولاد غرب آسیا، دومین شرکت بزرگ تولید کننده ورق‌های سرد نورد دیده (روغنی) به صورت کلاف در کشور می‌باشد که با تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن و سهم ۱۷ درصدی از بازار، نقش مؤثر و مهمی در تأمین نیاز کشور به ورق‌های فولادی (محصولات خاص)، ایجاد و توسعه اشتغال پایدار از طریق رعایت الزامات قانونی و نیاز و انتظارات ذینفعان دارد.

محصولات این کارخانه با تکمیل زنجیره تولید آهنی و فولاد، جهت استفاده در صنایع پایین دستی فولاد مانند صنایع تولید ورق‌های پوشش‌دار گالوانیزه و قلع اندود، لوازم خانگی، صنایع بسته‌بندی،‌ قطعات خودرو کاربرد دارند. تولید ورق‌های فولادی با رنج ضخامتی ۲/۰ تا ۳/۰ میلیمتر به‌عنوان کالای استراتژیک صنایع بسته بندی بخشی از تولیدات کارخانه است.

 

افزایش تولید در سال مانع زدایی‌ها

فولاد غرب آسیا در راستای شعار سال ۱۴۰۰ موفق شد، در سه ماهه اول سال با ۱۰% بیش از ظرفیت اسمی به ۱۳۷ هزار تن تولید دست پیدا کند ولی در سه ماهه دوم با توجه به مشکلات کمبود برق این رشد متوقف شد. لیکن این شرکت باز هم توانسته برنامه تولید ۶ ماهه را برای ۲۱۰ هزار تن تولید به ثبت برساند. سال ۱۴۰۰ از نظر کمبودها یک شرایط استثنایی برای فولاد غرب آسیا به وجود آورد. کمبود برق و مواد اولیه عدم هماهنگی بین وزارت صمت و بورس کالا همه دست به دست هم داد تا فشارهای بیرونی به این شرکت افزایش یابد.

 

طرح‌های توسعه غرب آسیا

طرح‌های توسعه شرکت فولاد غرب آسیا برای دستیابی به ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن در حال اجرا است که انشاءا… در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. با اجرای این طرح‌ها، زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در شرکت فراهم خواهد شد که این مهم در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی شرکت فولاد غرب آسیا از طریق ایجاد اشتغال پایدار در کشور است.

 

دستاوردهای داخلی‌سازی در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰

  • استفاده از سازندگان داخلی برای تأمین بعضی از لوازم و قطعات حساس؛ از جمله سفارش یک دستگاه موتور نورد ۲۲۰۰ کیلوواتی به شرکت جمکو (mill motor) و موتور ۱۱۰۰ کیلو واتی به شرکت رشد صنعت در حالی این موتورها سفارش داده شد که این شرکت‌ها برای اولین بار با این قدرت و شرایط کاری، طراحی و ساخت این موتورها را انجام داده لذا ریسک بزرگی فولاد غرب آسیا پذیرفت. بدین ترتیب، این موتورها ساخته شده و بزودی برای آزمایش در خط تولید قرار خواهند گرفت که انشاءا… با عملکرد مثبت می‌توان گفت کشور برای همیشه از ورود موتورهای نورد در این محدوده قدرت بی‌نیاز خواهد شد.
  • استفاده از کاتالیست ساخت شرکت خوارزمی در دستگاه تولید هیدروژن شرکت که کار بسیار با ارزش و مهمی در راستای داخلی سازی است.
  • قرارداد با جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برای ساخت سیستم بازیابی اسید کلرئیدریک که هنوز مراحل اولیه را طی می‌کند که انشاء ا… در صورت ساخت صنعتی این سیستم واحدهای نورد سرد برای همیشه وابستگی خود را از این روش بی‌نیاز خواهند کرد.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴
شناسه مطلب : 39599
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی