استاندار لرستان:سرمایه‌گذار جدیدی برای کارخانه صدر فولاد جذب شد
استاندار لرستان گفت: سرمایه‌گذار جدیدی برای مشارکت با مدیرعامل فعلی کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد جذب و مقرر شده است تا خرداد امسال نسبت به تعمیر و راه‌اندازی مجدد ماشین‌آلات اقدام کنند.

به گزارش  چیلان  ، سیدموسی خادمی در جلسه بررسی مشکلات کارخانه صدر فولاد اظهار داشت: یکی از صنایع  مهم استان که چند سالی به دلیل مشکلات سرمایه گذار تعطیل شده است، شرکت صدر فولاد خرم آباد است.

وی با اشاره به جلسات و پیگیری های مستمر برای حل مشکلات این کارخانه گفت: امروز سرمایه‌گذار جدیدی به استان مراجعه کرده و قرار است با همکاری مدیر قبلی به طور شراکتی پروژه را راه اندازی کنند.

وی افزود: طبق قراری که امروز با این عوامل تنظیم شده است، مقرر شد از اول خرداد تعمیرات  و راه اندازی مجدد ماشین آلات کارخانه شروع و ظرف سه ماه پس از آن کارخانه راه اندازی شود.

استاندار لرستان با بیان لزوم حمایت دولت از سرمایه گذاران و چرخه تولید گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت حمایت دولت از صنایع تولیدی به سیستم بانکی کمک می کنیم که فعلا  و تا انجام تعمیرات اساسی و راه اندازی کارخانه، پیگیر بدهی‌های قبلی این شرکت نشود.

خادمی ادامه داد: ما به عنوان نماینده دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل خواهیم کرد و امیدواریم سرمایه گذار جدید نیز به تعهدات خود عمل کند.

کارخانه صدر فولاد خرم آباد سالانه ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌ کرد و قرار بود این میزان تولید ۲.۵ برابر شود اما نه ‌تنها این امر محقق نشد بلکه با تعطیلی آن به دلیل بدهی به سیستم بانکی، دستگاه های دولتی و فرسودگی ماشین آلات ۱۸۰ کارگر آن از کار بیکار شدند.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۸
شناسه مطلب : 35461
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی