گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ بازار جهانی فولاد همچنان در فاز «خرسی» + نمودار
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. به نقل از متال بولتن، در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۵۰۳.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، تغییری نشان نمی‌دهد. میانگین قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۵۲۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن تغییری نشان نمی‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته تغییری نداشت و اسلب در قیمت ۵۲۵ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۴۹۰ تا ۵۱۷ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۱۵ تیر، تغییری نشان نمی‌دهد.

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که در هفته گذشته قیمت اسلب صادراتی CIS با کاهش ۱.۹ درصدی به ۵۱۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت شمش صادراتی CIS نیز از ۵۶۳ دلار به ازای هر تن به ۵۶۷ دلار رسید. در هفته گذشته، قیمت سی‌‌اف‌آر بیلت وارداتی چین با کاهش ۸.۹ درصدی به ۴۸۰ تا ۴۹۰ دلار به ازای هر تن رسید. میانگین ماه گذشته قیمت بیلت وارداتی چین ۵۶۱ تا ۵۷۲.۵ دلار به ازای هر تن بوده و کاهش بیشتر قیمت فولاد در این کشور به دلیل کاهش فعالیت‌های اقتصادی چین و کند شدن رشد اقتصادی این کشور صورت گرفته است.

در مجموع، نگرانی‌ها نسبت به وقوع رکود در اقتصاد جهانی افزایش یافته و این امر در کنار اختلال در زنجیره تولید کالاها به واسطه جنگ اوکراین و تحریم‌های روسیه و سیاست‌های انقباضی دولت‌ها، کاهش قیمت فولاد را درپی داشته است.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 57

2

تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۴
شناسه مطلب : 43213
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی