گزارش اختصاصی چیلان از نشست خبری مدیرعامل نورد آریان فولاد:خط فولادسازی آریان فولاد سال آینده افتتاح می شود/ انتقاد از نحوه تعامل بورس کالا با شرکت ها/ تامین انرژی در صنعت فولاد به یک بحران تبدیل شده است
مدیرعامل نورد آریان فولاد در نشست خبری این شرکت گفت: طرح توسعه این شرکت از ۳ خط ذوب القایی تشکیل شده که در بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید،برای این خطوط، حدود ۶۰ میلیون یورو از منابع داخلی شرکت هزینه شده است و با بهره برداری از آن، اشتغال‌زایی مجموعه آریان فولاد را به ۲ هزار نفر می رسانیم.

به گزارش  چیلان ، نشست خبری شرکت نورد آریان فولاد با محوریت بررسی مسائل مختلف مربوط به این شرکت با حضور اعضای هیئت مدیره این شرکت برگزار شد.

مهندس بهمن قاسمی، مدیرعامل شرکت آریان فولاد در نشست خبری گفت: طرح توسعه این شرکت از ۳ خط ذوب القایی تشکیل شده که در بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید،برای این خطوط، حدود ۶۰ میلیون یورو از منابع داخلی شرکت هزینه شده است و با بهره برداری از آن، اشتغال‌زایی مجموعه آریان فولاد را به ۲ هزار نفر می رسانیم.

وی ادامه داد: مجتمع آریان فولاد با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در سال ۱۳۸۰ تاسیس و هم اکنون دارای پنج خط نورد با ظرفیت بیش از دو میلیون تن با بالاترین کیفیت و دارا بودن دو خط ذوب القایی ۲۰ تن و نیز یک خط ذوب قوس الکتریکی ۲۰ تن است.

وی گفت: جلسات متعددی با مپنا در خصوص احداث نیروگاه داشته‌ایم‌ که انشالله به نتیجه مطلوب خواهد رسید. در حوزه تامین آب هم خوشبختانه پساب بویین زهرا با ظرفیت ۲ هزار متر مکعب را خریداری کرده‌ایم که امیدواریم در بهار سال آتی به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد:صادرات ما با مشکل چند‌نرخی ارز مواجه است که خیانتی به ملت و دولت محسوب‌می‌شود.نرخ صرافی، نرخ سنا، نرخ نیما و نرخ بازار آزاد بر چه مبنا با چه استدلالی تعریف شده است؟

مهندس قاسمی اظهار کرد: حدود ۱۲۷ مگاوات برق خریداری کرده ایم اما هنوز با مشکل برق مواجه هستیم و در حال حاضر، متاسفانه خط تولید نورد ما متوقف است.

وی گفت: هدف گذاری تولید برای سال جاری یک میلیون تن پیش‌بینی شده بود که متاسفانه با توجه به اینکه بیش از ۶ ماه از سال با کمبود برق و گاز مواجه بوده ایم، نتوانستیم به تولید هدف‌گذاری شده برسیم و ۶۰۰ هزار تن تولید در ۹ ماهه محقق شده است.

مدیرعامل نورد آریان فولاد گفت: یک ذوب ۷۰ تنی در مجموعه داریم که حدود ۱۲۰ مگاوات برق نیاز دارد و فعلا متوقف است. منتظر بهبود شرایط هستیم تا در صورت حل مشکل تامین برق مورد نیاز، وارد تولید فولادهای آلیاژی شویم.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های پیش‌روی ما در بورس کالا است‌. معمولا در بازار، قیمت روز گذشته مدنظر قرار می‌گیرد و این در حالی است که به این موضوع در بورس کالا توجه نمی‌شود. مثلا قیمت آهن اسفنجی هفته گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است اما عرضه این هفته بر پایه ۸ هزار تومان است. این روال برای قیمت گذاری در بورس صحیح نیست.

وی گفت: از سال ۱۳۸۴ که بورس کالا راه‌اندازی شد، به یک سوال مخاطبین هم به درستی پاسخ داده نشده است. سیاست های بورس کالا در برخورد با شرکت ها اعم از خریداران و عرضه کنندگان به یک تغییر اساسی نیاز دارد.

فاسمی بیان کرد: افزایش سالیانه حقوق و دستمزد، ثبات در کسب و کارها را مختل می کند. تقاضای ما از حاکمیت این است که حقوق و دستمزد حداقلی را ۳۰۰ دلار یا معادل آن با یک ارز پایه‌ تعیین کنند و منتظر تغییر سالیانه برای افزایش دستمزدها نباشد تا بازارها آرامش بیشتری داشته باشند.

 

2

تاریخ انتشار : ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۹
شناسه مطلب : 47125
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی