مدیرعامل رسپینا صنعت در گفت وگو با چیلان تشریح کرد:نیاز مبرم صنعت فولاد به محصولات با کیفیت نسوز
کاوه طارمی، مدیرعامل شرکت رسپینا صنعت که تنها تولیدکننده نسوز تحت لیسانس شرکت رفراسود ایتالیا در ایران است در گفت وگو با چیلان، کم‌توجهی برخی به موضوع بهینه‌سازی و کیفیت نسوز را مورد نقد قرار داد و گفت: این کارخانجات مصرف کننده به دلیل استفاده از نسوزهای بی‌کیفیت اهم توجه شان به قیمت های پایین در خرید است بعضا دچار ضرر و زیان‌هایی شده‌اند.

به گزارش  چیلان ،مدیرعامل شرکت رسپینا صنعت در گفت وگو با  چیلان ، این شرکت را تنها تولیدکننده نسوز تحت لیسانس شرکت رفراسود ایتالیا در ایران عنوان کرد و گفت: همان طور که می‌دانید، صنعت نسوز در ایران طی سالیان متوالی در حال فعالیت است و با توجه به اینکه صنایع مختلفی وارد ایران شدند به طبع صنایع نسوز هم افتتاح و مشغول به فعالیت شدند.

چالش‌های توسعه صنعت نسوز ایران

مدیرعامل شرکت رسپینا صنعت با تاکید بر اینکه متاسفانه توجه خاصی به موضوع بهینه‌سازی و کیفیت صنعت نسوز در ایران نشده است، اظهار داشت: تا پیش از تحریم‌ها، شرکت‌های تولیدکننده نسوز، مواد مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کردند اما پس از تحریم‌ها بحث نسوزها داغ شد و تولیدکنندگان برای تامین نیازها به ناچار از شرکت‌های داخلی بهره‌گیری کردند و تا حدودی توانستند نیازهای خود را مرتفع سازند.

وی ادامه داد: مسئله فعلی و مهم این است که شرکت‌های فولادی که بیشترین مصرف نسوز را دارند، به دلیل استفاده از نسوزهای کم کیفیت بعضا دچار ضررهایی نیز شده‌اند.

 

استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا

طارمی، یکی از اقدامات قابل‌ توجه شرکت رسپینا صنعت را تمرکز بر کیفیت محصول و خدمات دانست و گفت: استراتژی رسپینا صنعت از ابتدای شروع فعالیت، استفاده از تکنولوژی‌های روز بوده و همین سبب موجب شد تا مجموعه ما در این زمینه فراتر از کیفیت وارد عمل شود، به طوری که این شرکت توانسته با آموزش‌های تخصصی و به کارگیری تکنولوژی روز دنیا، انواع نسوزهای استاندارد و با کیفیت را تولید کند و در اختیار فولادسازان شاخص کشور قرار دهد.

مدیریت انرژی با بهبود کارایی و کاربری

مدیرعامل شرکت رسپینا صنعت درباره مدیریت انرژی در صنایع، بیان کرد: ذخیره انرژی، یکی دیگر از اقداماتی است که پس از آموزش‌های لازم در خط تولید مجموعه ها به کار گرفته شده است. علاوه بر اینکه به دنبال تولید دیرگدازهای مقاوم هستیم، فرایندی را تعریف کرده‌ایم که از اتلاف انرژی در انواع کوره ها ، پاتیل ها،تاندیش و دیگر تجهیزات جلوگیری شود.

اهمیت توجه به طرح‌های توسعه‌ای

این فعال صنعت نسوز در خصوص برنامه‌ توسعه‌ و سبد محصولات شرکت گفت: خوشبختانه ما در سبد محصولات خود، تولیدات جدیدی را در دست اقدام داریم که از جمله ملات‎ها و پلاسترهای آماده است که سبب سرعت بخشیدن به روند تعمیرات می‎شود. با توجه به درخواست بالا و نیاز مبرم صنعت فولاد به نسوز، چاره‌ای جز سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای نداریم و موارد جدیدتری را نیز برنامه‌ریزی کرده ایم تا بتوانیم سبد محصولات جامع‌تری را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.

طارمی افزود: همچنین به دنبال تولید آجر در طرح توسعه شرکت هستیم و طی دو سال آتی تولید این محصول را با به کارگیری از تکنولوژی روز دنیا در زمینی که در مجاورت کارخانه در نظر گرفته‌ایم، آغاز خواهیم کرد. از سوی دیگر با تولید محصولات با کیفیت که تاکنون در ایران تولید نشده، سبد کالایی خود را افزایش داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت رسپینا صنعت خبر داد: خوشبختانه مجموعه ما قطعات ریختنی،پیش ساخته ها،جرم و ملات های آماده بکار در ایران تولید کرده است که نسبت به سایر محصولات دارای کیفیت بهتری است و در حال حاضر نیز در اختیار مجموعه‌های دیگر قرار داده‌ است.

طارمی در پایان با اشاره به اینکه این شرکت تنها تولیدکننده نسوز در استان کرمان است، گفت: در داخل استان استقبال بسیار خوبی از محصولات ما شده و در همین خصوص از شهرهای دیگر نیز سفارش‌های متعددی داریم که پروسه اجرا و نصب هم با نظارت خود مجموعه انجام می‌گیرد. امیدواریم با همت و تلاش کلیه عوامل و همکاران، سبد محصولات شرکت تکمیل‌تر و متنوع‌تر شود و با همین روند، بهترین محصولات و با کیفیتی بالا را برای مصرف‌کنندگان داخلی تولید کنیم.

2

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۲
شناسه مطلب : 50232
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی