رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگوی اختصاصی با چیلان تصریح کرد:دولت باید از ظرفیت فکری و مالی بخش خصوصی هنرمندانه بهره‌برداری کند/ بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه تولید و صادرات فولاد را مختل می‌کند
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگوی اختصاصی با چیلان بخش خصوصی کشور را از ظرفیت فکری و مالی چشمگیری برخوردار دانست که دولت باید هنرمندانه از آن بیش‌ترین بهره‌برداری را بکند. وی همچنین به صدور بخش‌نامه‌های خلق‌‌الساعه‌ای که تولید و صادرات فولاد را با اختلال روبه‌رو می‌کند، ایراد وارد دانست.

عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگوی اختصاصی با  چیلان  گفت: کمیسیون صنایع و معادن رابطه تنگاتنگی با انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران دارد و بنابراین جویای نظرات و پیشنهادات اعضای انجمن درباره برنامه هفتم توسعه است.

وی افزود: در راستای این رابطه تعاملی جلسه‌ای در محل ساختمان انجمن شکل گرفت تا جویای نظر اعضای هیات مدیره شویم.

او ادامه داد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس از افزایش تعاملات با انجمن‌ها و تشکل‌های فعال در صنایع گوناگون از جمله صنعت فولاد استقبال می‌کند.

اکبری در پاسخ به این پرسش که مجلس چه برنامه‌ای برای جلوگیری از صدور بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه تاثیرگذار بر تولید و صادرات فولاد دارد، گفت: این گونه بخش‌نامه‌ها نظم کار را در تولید و صادرات فولاد بر هم می‌ریزد و به صنعت فولاد خسارت وارد می‌کند، بنابراین هر نهادی که صادرکننده این بخش‌نامه‌ها است باید پاسخگوی پیامدهای آن نیز برای فولادسازان باشد.

وی افزود: دولت هم به دنبال جلوگیری از صدور این دست از بخش‌نامه‌هاست تا اوضاع باثباتی در تولید و صادرات فولاد برقرار باشد و به نظر می‌رسد اخیرا هم صدور این گونه بخش‌نامه‌ها کمتر شده است.

نماینده تهران در مجلس در ادامه به ظرفیت بخش خصوصی کشور پرداخت و در این باره گفت: بخش خصوصی ظرفیت بزرگی در کشور است و دولت باید هنرمندانه از ظرفیت فکری و مالی این بخش بیشترین بهره‌برداری را بکند. تلاش کمیسیون هم استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی است.

او تصریح کرد: در حال حاضر دولت با محدودیت بودجه رو‌به‌رو است، در حالی که بخش خصوصی در این زمینه محدودیت ندارد.

برای مطالعه بیشتر خبر لزوم برخی اصلاحات در قانون معادن را بخوانید.

2

تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۹
شناسه مطلب : 51210
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی