همزمان با پایان سال مالی؛ فرایند انبارگردانی شرکت اپال پارسیان سنگان انجام شد
فرایند انبارگردانی شرکت اپال پارسیان سنگان همزمان با پایان سال مالی شرکت توسط مهندسین ، کارشناسان و متخصصین و حسابرسان خبره در راستای مطابقت اقلام موجود در شرکت با موجودی های مندرج در سیستم موجودی انبار انجام شد.

به گزارش  چیلان ، یحیی حنفی رئیس انبارها و سفارشات شرکت اپال پارسیان سنگان از اجرای عملیات ۸ روز  انبارگردانی شرکت در پایان سال مالی ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: هدف از انبارگردانی تهیه یک برنامه مدیریتی جهت شمارش موجودی های شرکت به منظور تعیین مقدار موجودی ها، محاسبه ارزش موجودی های پایان دوره، کنترل آنها از طریق تعیین و پیگیری مغایرت های حاصل از شمارش با ارقام مندرج در حساب ها می باشد.

وی با بیان اینکه صورت های مالی شرکت در پایان هر دوره مالی باید بر اساس اصول ، ضوابط و مدارک قابل قبول تنظیم شود افزود:  موجودیت اقلام مندرج در صورت های مزبور به طرق مختلف قابل اثبات باشد. از آنجایی که موجودی های شرکت با در نظر گرفتن حجم قابل توجه گردش عملیات انبارها، یکی از اقلام دارایی ها را تشکیل می دهد و از طرفی، ارزش موجودی های پایان دوره تاثیر به سزایی در سود و زیان شرکت دارد، ضروری است که در هر دوره مالی موجودی های شرکت حداقل یک بار مورد شمارش کامل شرکت قرار گیرد.

حنفی به نحوه اجرای این عملیات توسط ۴۰ نفر از کارشناسان، مهندسان و متخصصان کلیه واحد های شرکت اشاره و  تصریح کرد:  شمارش و ثبت موجودی کالاها در تیم های ۳ نفره که یک نفر به عنوان ثبات از ناحیه های مختلف تولید و دو نفر شمارشگر  از پرسنل انبار می باشند انجام می شود. در سال مالی جاری تعداد  ۱۵۳۷۰  ردیف کد کالا در کلیه انبارها برای شمارش داشتیم که  برای ۱۳ گروه  در بازه زمانی یک هفته شمارش آنها صورت پذیرفت و در پایان بدون هیچ گونه مغایرتی با تایید حسابرس مستقل این عملیات به پایان رسید.

وی خاطر نشان کرد: تدارکات و آماده سازی شامل تهیه، چاپ و جانمایی تک کالاها جهت شمارش انبارگردانی که مولفه های ثبت شده بر روی هر تک کالا شامل کد کالا، شرح کالا، واحد سنجش کالا و موقعیت جانمایی کالامی باشد که برای سهولت در موقع شمارش اقلام و برای جلوگیری از جا افتادن کالا استفاده می شود.

رئیس انبار ها و سفارشات در خاتمه به انجام فرایند دپومتری و دپوگرافی در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت:   یکی از مهم ترین عملیات انبار گردانی، عملیات دپومتری و دپوگرافی  از انبارهای محصول شامل سنگ کلوخه، کنسانتره و گندله می باشد که با توجه به حجم زیاد دپوها جهت بررسی موجودی آنها عملیات فوق توسط دوربین های پیشرفته و پهپاد صورت می پذیرد.

2

تاریخ انتشار : ۲ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۲
شناسه مطلب : 57427
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی