گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ کابوس کاهش قیمت‌ها ادامه دارد + نمودار
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. به نقل از متال بولتن، در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۵۳۲.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۱۵ دلاری، معادل ۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد. میانگین قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۵۳۴ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۲۷ دلاری معادل ۴.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۱.۷ درصد کاهش یافت و اسلب در قیمت ۵۲۵ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۵۱۷ تا ۵۲۵ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۱ تیر، حاکی از کاهش ۲.۲ درصدی است.

قیمت‌ها در بازارهای جهانی فولاد همچنان نزولی است و این امر فشار زیادی را به فولادسازان کشورهای مختلف وارد کرده است. ترس از ورود اقتصاد جهانی به رکود باعث شده تا قیمت بسیاری از کامودیتی‌ها وارد یک دوره نزولی کم‌سابقه شود.

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که در هفته گذشته قیمت اسلب صادراتی CIS با کاهش ۱.۹ درصدی به ۵۱۰ تا ۵۳۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت شمش صادراتی CIS نیز از ۵۰۸ دلار به ازای هر تن به ۵۰۰ دلار رسید.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 55

2

تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۷
شناسه مطلب : 42987
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی