مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در گفت و گو با چیلان خبر داد:اجرای دو پروژه فولاد صنعت بناب در سال ۹۶
بهترین راهکار در شرایط رکودی که بازار داخل با آن مواجه است، ایجاد بازارهای صادراتی است. فولاد صنعت بناب در این راستا به دنبال مشارکت در ساخت و بازسازی شهرهای آسیب دیده کشورهای همسایه می باشد.

محمدرضا ادریسی، مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب ضمن بیان اینکه فولاد صنعت بناب سال جدید را با اجرای دو طرح توسعه آغاز خوهد کرد به خبرنگار  چیلان  گفت: عزم و اراده ما اجرای دو طرح توسعه ای در سال ۹۶ است. وی اظهار داشت که به دنبال سهم بیشتری از بازار فولاد هستیم و با مزیت ها و برنامه هایی که داریم امکان مقابله با رکود فعلی را خواهیم داشت. در ادامه گفت و گوی صمیمانه  چیلان  با مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب را بخوانید:

فولاد صنعت بناب از چند خط ذوب و نورد برخوردار است و چه تولیداتی دارد؟

مجتمع فولاد صنعت بناب به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه مالی گردشگری محسوب می شود. این مجتمع دارای دو واحد ذوب یکی به روش قوس الکتریکی و دیگری به روش القایی بوده و ۷ خط نورد دارد. از این هفت خط، یک خط تولیدکننده نبشی سایز بالا، پروفیل سنگین و تیرآهن بوده و ۶ خط دیگر تمامی مقاطع فولادی و میلگرد آجدار را تولید می کند. همچنین در یکی از خطوط نوردی، توان تولید فولادهای آلیاژی نیز فراهم شده است.

آقای ادریسی، برنامه فولاد صنعت بناب در سال جاری چه خواهد بود؟

در شرایط فعلی به دنبال برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت و گرفتن سهم بیشتری از بازار فولاد هستیم. شرکت ما دو پروژه برای سال ۹۶ تعریف کرده و از ابتدای سال این دو پروژه را پیش خواهیم بود. یکی از این پروژه ها، برای نخستین بار در شمال غرب اجرایی خواهد شد و در کشور سومین کارخانه ای خواهیم بود که این طرح را عملیاتی می کنیم. اراده و عزم ما در اجرای این دو طرح خواهد بود.

با توجه به تقاضای محدود در بخش فولادهای ساختمانی که چند صباحی است در صنعت اتفاق افتاده، فولاد صنعت بناب چه اقدامی را در دستور کار قرار خواهد داد؟

با توجه به رکودی که در بازار و بخش ساختمان به چشم می خورد و بر روی تولیدات ما نیز همچون سایر تولیدکنندگان تاثیر گذاشته، به فکر ایجاد بازارهای صادراتی هستیم. در این راستا برنامه ای برای مشارکت در ساخت و بازسازی شهرهای آسیب دیده کشورهای همسایه داریم. به اعتقاد بنده یکی از راه های برون رفت از مشکلات کارخانجاتی مانند ما، صادرات خواهد بود و صادرات می تواند موثر باشد.

به نظر شما، رعایت استاندارد تا چه میزان در توسعه صادرات موثر است؟

به نظرم، کیفیت و رعایت استانداردهای لازم از جمله مواردی است که باید در عرضه داخلی و صادراتی در نظر گرفته شود. کالاهای تولیدی فولاد صنعت بناب استانداردهای لازم را جهت عرضه در بازار داخل و صادراتی دارا می باشد و در بیشتر پروژه های ساختمانی، عمرانی و سنگین از مطلوبیت لازم برخوردار است. مزیت کارخانه فولاد صنعت بناب این است که شرایط و مکانیزم تولید به گونه ای مطلوب تر از برخی کارخانه های فولادی کشور دارد و از لحاظ استاندارد، گواهی های لازم را در اختیار دارد.

تولید فولاد در شمال غرب کشور گسترده است، مجموعه شما چه مزیتی نسبت به سایر تولیدکنندگان این منطقه دارید؟

همان طور که گفتم، یکی از مزایای کارخانه فولاد صنعت بناب چه در بازار صادراتی و چه بازار داخلی، همان کیفیت تولیدات و محصولات است مزیت دیگر نیز این است که ما با ۷ خط تولید مقاطع و نورد و دو خط ذوب، یک مرحله از کارخانه های شمال غرب که تقریبا نوردی هستند و امکان ذوب ندارد جلوتریم.

وجود دو خط ذوب سبب شده در رقابت قیمت و کیفیت از سایرین پیشی بگیریم و با تغییر در شرایط فنی و تولید قادر به ارتقای قدرت رقابت خود نیز هستیم و امکان مقابله با رکود فعلی را داریم.

جناب ادریسی اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید؟

آرزو می کنم رونقی در بازار فولاد اتفاق بیافتد تا تمامی کارخانجات قادر به عرضه محصولات خود در بازار باشند. همچنین امیدواریم رونق به بازار ساختمان و فولاد باز گردد تا چرخه اقتصادی کشور بچرخد و اشتغالزایی تحقق یابد.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
شناسه مطلب : 13280
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی