مدیرعامل دیرگداز آذر خبر داد: فاز یک طرح توسعه دیرگداز آذر تا سال آینده راه اندازی می شود
فاز یک طرح توسعه ای دیرگداز آذر تا سال آینده به بهره برداری می رسد و با راه اندازی خط جدید که کاملا اتوماتیک و با استفاده از تجهیزات با کیفیت بالا خواهد بود، مقدار 10 هزار تن به ظرفیت شرکت اضافه می شود.

به گزارش  چیلان ، شرکت دیرگذار آذر در ۵ مرداد ماه سال ۱۳۶۷ توسط تعدادی از مهندسین با تجربه کارخانه ذوب آهن اصفهان در زمینه تولید فرآورده های نسوز و صنعت فولاد تاسیس شد و در اداره ثبت شرکت های استان اصفهان به ثبت رسید. این شرکت در سال ۱۳۷۴ اقدام به احداث کارخانه خود در شهرک صنعتی رازی نمود و با ایجاد کارگاه های مختلف، تولید محصولات دیرگداز را آغاز کرد. شرکت دیرگداز آذر با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده و اعضای هیئت مدیره آن را آتش انتظامی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره، پرویز اخوان رئیس هیئت مدیره و ربیعه زمانی نژاد عضو اصلی و نایب رئیس هیئت مدیره تشکیل می دهند.

 چیلان  در گفت و گو با مهندس آتش انتظامی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره علاوه بر معرفی این شرکت به وضعیت فولاد و مسائل و مشکلات شرکت های نسوز پرداخته است. مهندس انتظامی می گوید، موضوع دیرکرد پرداخت ها ازجمله مشکلاتی است که شرکت ها با آن مواجه هستند و تنها راه جبران آن، دریافت تسهیلات از بانک هاست که علیرغم تاکید مسئولان، همچنان با مشکلات و سخت گیری های جدی همراه است.

تولیدات شرکت چیست و علاوه بر تامین نیاز داخل، به صادرات فکر اندیشیده اید؟

مأموریت شرکت دیرگداز آذر فراهم نمودن محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب در بازار و همکاری و کمک به مشتریان همراه با بهبود و توسعه مستمر است. این شرکت که در زمینه تولید انواع جرم و قطعات شکل دار نسوز )دیرگداز( فعال است، تولیدکننده انواع جرم های ریختنی، قطعات پیش ساخته، گل های کوره بلند و ماسه مجرای پاتیل و کوره های قوس الکتریکی بوده که در کنورتورها، پاتیل های فولادی، کوره پاتیلی، ریخته گری مداوم، نورد گرم، کوره بلند، پاتیل حمل چدن و ظروف ضایعات استفاده می شود. با توجه به نوع تولیدات شرکت که به صورت خاص و متناسب با مشخصات فنی مورد نیاز مشتری تولید می شود تا کنون در موضوع صادرات فعال نبودیم. همچنین باید گفت مزیت های رقابتی این شرکت کیفیت بالا، تحویل به موقع و قیمت های متعادل می باشد.

مواد اولیه مورد نیاز شرکت چگونه تامین می شود؟

نظر به اینکه مواد اولیه موجود در کشور از مرغوبیت لازم برای تولید دیرگداز های کیفی برخوردار نبوده یا مقدار آن کافی نیست، حدود ۷۰ یا ۷۵ درصد مواد اولیه مورد نیاز از خارج و مابقی برای تولید محصولات با درجه نسوزندگی پایین از مواد اولیه داخلی تامین می شود.

مشکلات تولیدکنندگان نسوز کشور را چه می دانید؟

در شرکت دیرگداز آذر با مشکل فنی و تخصصی با خریداران مواجه نیستیم و تنها مشکلی که مربوط به شرایط فعلی بازار فولاد می باشد موضوع دیرکرد پرداخت ها از طرف مشتریان است که برای جبران آن نیاز به دریافت تسهیلات از بانک ها داریم که متاسفانه علیرغم تاکیدات مسئولین دولتی روز بروز شرایط دریافت و بازپرداخت تسهیلات برای تولید کنندگان با مشکلات و سخت گیری های جدید و جدی مواجه می باشد.

شرکت دیرگداز آذر طرح توسعه ای برای اجرا دارد؟

طرح توسعه شرکت در مرحله اجرا بوده و امیدواریم سال آینده بتوانیم فاز یک آن را راه اندازی بکنیم. با راه اندازی خط جدید که کاملا اتوماتیک و با استفاده از تجهیزات با کیفیت بالا خواهد بود، مقدار ۱۰ هزار تن به ظرفیت شرکت اضافه می شود. دیرگداز آذر در نظر دارد در سال ۱۴۰۰ ، رشد تولید متناسب با نیاز بازار را داشته باشد. علاوه بر این رویکرد و استراتژی شرکت، دستیابی به بازارهای جدید با گسترش بازار فولاد و حضور در بازار سایر صنایع با توجه ویژه به صادرات و نوآوری است.

و در پایان…..

جستجوی راه حل های خلاقانه و نو آورانه، افزایش مزیت های رقابتی در بازار و ارائه خدمات بهتر به مشتریان شعار همیشگی شرکت دیرگداز آذر می باشد.

2

تاریخ انتشار : ۴ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۷
شناسه مطلب : 15927
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی