گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ کاهش قیمت اسلب صادراتی برای دومین هفته متوالی
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۳۶.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، تغییری نشان نمی‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۶۷۷ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن کاهش ۶ دلاری یا ۰.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۰.۹ درصد کاهش یافت و اسلب در قیمت ۶۷۲ تا ۶۸۲ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۶۳۶ تا ۶۳۷ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۳۱ شهریور، تغییری را نشان نمی‌دهد.

در هفته گذشته، قیمت اسلب صادراتی ایران برای دومین هفته متوالی کاهش یافت. قیمت محصولات تخت فولادی در بازارهای مختلف نزولی بوده و این امر فروشندگان اسلب را مجبور کرده تا قیمت‌های خود را کاهش دهند. قیمت ورق گرم صادراتی چین در هفته گذشته ۱۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافت و به ۹۱۰ دلار به ازای هر تن رسید. این وضعیت در بازار مقاطع تخت، کاهش قیمت اسلب را در پی داشته است.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 21

2

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۱
شناسه مطلب : 38389
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی