اطلاعیه تعطیلی کارخانجات شمش القایی تکذیب شد
امروز عصر، اطلاعیه‌ای در خصوص تعطیلی واحدهای ذوب القایی به‌دلیل اعتراض به افزایش قیمت مواد اولیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مورد تکذیب انجمن فولاد قرار گرفت.

به گزارش  چیلان ، امروز عصر، اطلاعیه‌ای در خصوص تعطیلی واحدهای ذوب القایی به‌دلیل اعتراض به افزایش قیمت مواد اولیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مورد تکذیب انجمن فولاد قرار گرفت.

در این خصوص، سید رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن فولاد در گفت‌وگوی اختصاصی با  چیلان ، ضمن تکذیب این خبر گفت: موضع تولیدکنندکان رسته ذوب القایی در انجمن فولاد این است که قیمت مواد اولیه خیلی بالا است. وی افزود، یکی از دلایل افزایش قیمت این است که متاسفانه به‌دلیل مشکل تامین گاز صنایع فولادی در سال جاری، واحدهای تولیدکننده شمش القایی با کمبود و افزایش قیمت آهن اسفنجی و قراضه در سطح بازار روبرو شده‌اند.

شهرستانی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر همه ملزم به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت هستند و معاملات باید از طریق بورس معاملات صورت گیرد، به خبرنگار  چیلان  گفت: ما از شفاف‌سازی و فروش در بورس حمایت می‌کنیم و فروش خارج بورس مورد تایید تولیدکنندگان القایی انجمن فولاد نمی‌باشد.

به گزارش  چیلان ، یکی دیگر از فعالان بازار شمش القایی نیز در این رابطه در گروه  چیلان  اعلام کرد: علیرغم تمامی مشکلات موجود در تامین مواد اولیه و همچنین کاهش دستوری قیمت شمش فولادی در بورس کالا، این موضوع (تعطیلی کارخانجات ذوب القایی) بین تولیدکنندگان فولاد القایی مطرح نشده است و مورد تایید رسته ذوب القایی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نمی‌باشد.

2

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۱
شناسه مطلب : 39583
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی