چیلان گزارش می‌دهد؛آشنایی فعالان صنعت فولاد با ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی ساخت داخل
اولین همایش تخصصی ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی روز ۲۶ مرداد ماه توسط شرکت ترانسفورماتور کوره آریا و با همکاری شرکت CEM INDUSTRIAL TRANSFORMERS ایتالیا و گروه رسانه‌های تخصصی چیلان در محل هتل المپیک تهران برگزار شد. دانیال گرزین مدیرعامل شرکت ترانسفورماتور کوره آریا در گفت‌وگو با چیلان در این خصوص اظهار داشت: خوشبختانه نخستین همایش تخصصی ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی با موفقیت برگزار شد و در این همایش تعداد زیادی از مشتریان، کارشناسان فنی و بهره‌برداران ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی حضور داشتند.

به گزارش  چیلان ، مدیرعامل شرکت ترانسفورماتور کوره آریا گفت: در این همایش مدیران فنی و خرید شرکت‌های فولادی و پیمانکاران واحدهای فولادسازی به بحث و تبادل نظر در خصوص چالش‌های بهره‌برداری از ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی و سرویس و نگهداری این ترانسفورماتورها پرداختند. ظرفیت بزرگی در گروه صنعتی آریا ترانسفو و شرکت ترانسفورماتور کوره آریا برای تولید این ترانسفورماتورها ایجاد شده و امیدوارم داخلی‌سازی این تجهیز به پایداری تولید در صنعت فولاد کمک کند.

جزئیات بومی‌سازی یک تجهیز مهم صنعت فولاد

دانیال گرزین با ارائه جزئیات بیشتر عنوان کرد: گروه صنعتی آریاترانسفو به‌عنوان مدرن ترین تولیدکننده تخصصی ترانسفورماتورهای صنعتی در کشور با هدف مرتفع نمودن دغدغه عمده تولیدکنندگان فولاد به تامین ترانسفورماتورهای کوره قوس‌الکتریکی و در راستای سیاست‌های اقتصادی کشور مبنی بر داخلی‌سازی اقلام استراتژیک مورد نیاز صنایع، با تاسیس شرکت ترانسفورماتور کوره آریا برای اولین بار در کشور اقدام به انتقال دانش فنی ساخت این اقلام نموده که توانسته با توجه به استقبال شرکت‌های تولیدکننده فروآلیاژ، فولاد و پیمانکاران عمده واحدهای فولادی، بخش عمده‌ای از نیاز کشور به ترانسفورماتورهای کوره و سایر ترانسفورماتور‌های صنعتی این شرکت‌ها را مرتفع سازد.

وی گفت: با وجود گذشت زمان کوتاه از ورود شرکت ترانسفورماتور کوره آریا به حوزه تخصصی ترانسفورماتورهای کوره استقبال بسیار خوبی از طرف شرکت‌های فولادی بزرگ کشور صورت گرفته است. از جمله می‌توان به عقد قرارداد ساخت بزرگترین ترانسفورماتور کوره کشور با توان ۲۱۰MVA و همچنین تامین سیم‌پیچ‌های ترانسفورماتورهای موجود چندی از شرکت‌های بزرگ فولادی که با توجه به دسترسی این شرکت به دانش متخصصین اروپایی بدون نیاز به مهندسی معکوس انجام شده است، اشاره نمود.

دل کارو مدیرعامل شرکت ایتالیایی CEM Industrial Transformers نیز در اولین همایش تخصصی ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی در خصوص همکاری این سازنده مطرح اروپایی با گروه صنعتی آریا ترانسفو اظهار داشت: گروه صنعتی آریا ترانسفو اساساً در حد یک شرکت اروپایی است و از تجهیزات و ماشین‌آلات اروپایی با بالاترین کیفیت بهره می‌برد. به همین دلیل بعد از بازدید از کارخانه آریا ترانسفو ما همکاری و جوینت ونچر با این شرکت با هدف تولید ترانسفورماتورهای کوره را آغاز کردیم. شرکت ترانسفورماتور کوره آریا کلیه شایستگی و توانمندی‌های لازم برای طراحی و تولید ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی را دارد و ما با انتقال دانش خود، همکار این شرکت در این مسیر صنعتی خواهیم بود.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی

مهندس رضایی مدیر خرید قطعات و تجهیزات شرکت فولاد خوزستان در حاشیه این همایش به خبرنگار  چیلان  گفت: همایش ترانسفورماتورهای کوره قوس فرصتی بود تا مدیران شرکت‌های فولادی با ترانسفورماتورهای ساخته شده در گروه صنعتی آریا ترانسفو آشنایی بیشتری پیدا کنند. در شرکت فولاد خوزستان کمیته عالی بومی‌سازی تشکیل شده و استراتژی ما استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازندگان داخلی است.

پیام علیپور سرپرست پست‌ها و شبکه‌های فولاد هرمزگان در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با  چیلان  اظهار داشت: آشنایی ما با گروه صنعتی آریا ترانسفو به نمایشگاه برق باز می‌گردد و ما در مورد چالش‌های بهره‌برداری از ترانسفورماتورهای خود با این شرکت رایزنی کرده‌ایم و با توجه به داخلی‌سازی ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی امیدواریم با بررسی‌های بیشتر بتوانیم این تجهیز را نیز از منابع داخلی تأمین کنیم.

حامد سرائیان مدیر گروه فنی و تکنولوژی فرآیند شرکت مهندسی فولاد مبارکه نیز عنوان کرد: گروه صنعتی آریا ترانسفو در وندور لیست فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان قرار دارد. ما در سمینار تخصصی ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت در ساخت ترانسفورماتورهای کوره قوس آشنا شدیم و از این حیث، این سمینار بسیار مفید و سودمند بود. امیدوارم در اولین فرصت بتوانیم از کارخانه آریا ترانسفو بازدید داشته باشیم و راستی‌آزمایی و تأیید کیفی نهایی در مورد تولیدات این شرکت را انجام دهیم.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۲
شناسه مطلب : 43875
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی