در گفتگو با مدیر عامل شرکت ترانسفورماتور کوره آریا مطرح شد:انتقال دانش فنی ترانسفورماتورهای صنعت فولاد از ایتالیا به ایران
مهندس دانیال گرزین، مدیرعامل شرکت ترانسفورماتور کوره آریا در گفتگو با چیلان با اشاره به اقدام استراتژیک این شرکت در انتقال دانش فنی طراحی، ساخت و تعمیرات ترانسفورماتورهای مورد نیاز صنعت فولاد از ایتالیا به ایران، مزایای این فعالیت هوشمندانه در حوزه بومی سازی و توسعه ساخت داخل در زنجیره فولاد را تشریح کرد.

به گزارش  چیلان ، مهندس دانیال گرزین، مدیرعامل شرکت ترانسفورماتور کوره آریا در گفتگو با  چیلان  با اشاره به اقدام استراتژیک این شرکت در انتقال دانش فنی طراحی، ساخت و تعمیرات ترانسفورماتورهای مورد نیاز صنعت فولاد از ایتالیا به ایران، مزایای این فعالیت هوشمندانه در حوزه بومی سازی و توسعه ساخت داخل در زنجیره فولاد را تشریح کرد.

انتقال دانش فنی اروپایی به صنعت فولاد ایران برای اولین بار  

مدیر عامل شرکت ترانسفورماتور کوره آریا با بیان مختصری از سوابق این شرکت به  چیلان  گفت: با توجه به نیاز صنعت فولاد کشور به ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی، شرکت ترانسفورماتور کوره آریا در سال ۱۴۰۰ با هدف انتقال دانش فنی، طراحی، ساخت و تعمیرات ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکیEAF، کوره پاتیلی LF و انواع ترانسفورماتورهای یکسوساز با همکاری شرکت ایتالیایی CEM Industrial Transformers در گروه صنعتی آریاترانسفو شروع به فعالیت نمود.

مهندس گرزین با اشاره به استقبال کارخانجات فولادی کشور از تاسیس و فعالیت این شرکت افزود: شرکت ترانسفورماتور کوره آریا امکان تولید انواع ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی تا ۳۶۰ مگاولت آمپر و ۱۴۰ کیلوآمپر را دارد. در مدت کوتاه شروع به فعالیت این شرکت نیز محصولات و خدمات آن مورد استقبال بسیاری از مجموعه‌های ذوب فولاد معتبر در کشور قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به شرکت‌های فولاد کویر کاشان، آهن و فولاد بافق، ذوب آهن پاسارگاد، فروسیلیس ایران، فروآلیاژ ماد و چندین شرکت دیگر اشاره نمود.

وی ضمن تاکید بر آمادگی این شرکت برای رفع نیاز صنایع فولادی کشور در حوزه ترانسفورماتورها اظهار داشت: این شرکت با انتقال دانش فنی طراحی، ساخت و تعمیرات ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی از یکی از معتبرترین شرکت‌های با تجربه در این زمینه برای اولین بار در کشور ضمن پاسخگویی به کلیه دغدغه‌های صاحبان صنعت فولاد در زمینه کیفیت و قابلیت اطمینان، به رفع نیاز کشور به ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی پرداخته است.

ارائه خدمات تخصصی به ترانسفورماتورهای موجود فولاد سازان

مدیر عامل شرکت ترانسفورماتور کوره آریا در خصوص چالش های پیش روی این شرکت نیز به  چیلان  گفت: با توجه به این که بخش قابل توجهی از مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت محصولات تولیدی این شرکت از خارج از کشور تامین می‌گردد و با عنایت به چالش‌های متعدد در خصوص انتقال وجه و واردات در شرایط پیچیده امروز، تامین نقدینگی به عنوان یکی از چالش‌های اصلی این حوزه قابل لمس می‌باشد. همچنین این شرکت ضمن قدردانی از اعتماد بسیاری از مجموعه‌های فولادی معتبر، نیاز به حمایت بیشتری از سوی صنعتگران این حوزه به منظور داخلی سازی این کالا وجود دارد.

مهندس گرزین با اشاره به مزیت های رقابتی شرکت ترانسفورماتور کوره آریا تصریح کرد: این شرکت با در اختیار داشتن تیم فنی و مهندسی ایتالیایی که طراحی و ساخت بخش بزرگی از ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی موجود صنعت فولاد کشور توسط ایشان انجام گرفته است، بدون نیاز به هیچ گونه فرآیند مهندسی معکوس و با انتقال دانش فنی از مرجع اصلی و همچین با تجهیزات به روز اروپایی، در حال ساخت انواع ترانسفورماتورهای کوره می‌باشد. همچنین ارائه خدمات به ترانسفورماتورهای موجود در کشور تحت نظارت این تیم فنی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با توجه به نزدیک بودن به محل بهره‌برداری از بزرگترین مزایای خدمات ارائه شده توسط این شرکت می‌باشد.

نقش جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد در اشتغال زایی

جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد با گرد هم آوردن صنعتگران و تامین‌کنندگان این حوزه کمک شایانی به رفع بسیاری از موانع تولید و ایجاد ارتباطات سازنده می‌نماید. از مهم ترین دستاوردهای این جشنواره پنل داخلی سازی بوده که هر ساله نمایشگر همت بالای صنعتگران کشور در بومی سازی دانش فنی و اشتغال زایی می‌باشد.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۵
شناسه مطلب : 46918
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی