آیا قیمت جهانی شمش فولاد آماده صعود شده است؟/ تحلیل چیلان از روند قیمت بیلت صادراتی ایران و CIS
مقایسه چیلان از روند قیمت بیلت صادراتی ایران و CIS نشان دهنده کاهش فاصله این دو شاخص است. با توجه به نقاط حمایتی این دو روند در گذشته، به نظر می رسد باید شاهد افزایش قیمت شمش CIS در هفته های آتی باشیم.

به گزارش  چیلان ، قیمت بیلت CIS در ابتدای سال ۱۴۰۱ برابر ۵۷۹ دلار به ازای هر تن بوده و در هفته دوم تیر ماه به ۴۹۶ دلار بر تن کاهش یافته است. میانگین افت هفتگی قیمت بیلت CIS در این بازه زمانی برابر با ۱,۲ درصد بوده است.

قیمت بیلت صادراتی ایران نیز از ۵۵۶ دلار به ازای هر تن با میانگین افت هفتگی یک درصد به ۴۸۵ دلار بر تن در هفته دوم تیر رسیده است.

فاصله قیمتی بیلت CIS و فوب ایران از ۲۳ دلار بر تن معادل ۴ درصد به ۱۱ دلار بر تن معادل ۲ درصد کاهش یافته است. فاصله قیمتی بیلت در این دو بازار در هفته دوم اردیبهشت به بیشترین میزان خود برابر ۵۸ دلار بر تن معادل ۱۱ درصد رسید.

با توجه به کاهش اختلاف قیمت بیلت CIS و فوب ایران و رسیدن این قیمت ها به محدوده های حمایتی خود پیش بینی می‌شود قیمت شمش CIS در هفته‌های آتی روند رو به رشدی را طی کند، چرا که به نظر می‌رسد قیمت CIS و فوب صادراتی بیلت ایران در پایین‌ترین میزان خود باشند و آغاز موج صعودی جدید با شمش CIS شکل بگیرد.

بلیت

2

تاریخ انتشار : ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۱
شناسه مطلب : 51516
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی