نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مطرح کرد:افزایش تولید و کاهش تقاضای داخلی دو عامل افت واردات محصولات فولادی به کشور/ واردات محصولات خاص فولادی همچنان ادامه می یابد
عمده دلایل کاهش واردات محصولات فولادی را افزایش تولید و کاهش تقاضا در بازار داخلی است.

به گزارش  چیلان ، مهندس بهادر احرامیان نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، عمده دلایل کاهش واردات محصولات فولادی را افزایش تولید و کاهش تقاضا در بازار داخلی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۱۷۲ هزار تن ورق پوشش‌دار صادر شد که رشد ۱۸۲ درصدی نسبت به سال ۹۶ نشان می‌دهد. واردات این محصول نیز در سال گذشته با افت ۳۹ درصدی ۲۵۳ هزار تن ثبت شد.

وی دلایل کاهش واردات این محصول را افزایش تولید و کاهش تقاضا عنوان کرد و گفت: به دلیل ارتقایی که در شرکت فولاد مبارکه اصفهان ایجاد شد، این محصول با افزایش تولید همراه بود. بخش دیگر آن مربوط به کاهش میزان تقاضای این محصول در داخل کشور است.

احرامیان افزود: واردات “محصولات فولادی” طی سال گذشته یک میلیون و ۲۶ هزار تن به ثبت رسید که حاکی از افت ۵۸ درصدی نسبت به سال گذشته است. دلیل آن نیز کاهش تقاضا در مقابل آن، افزایش تولید است.

وی همچنین از کاهش واردات تیرآهن خبر داد و اظهار کرد: طی مدت یاد شده، صادرات تیرآهن به ۲۴۴ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال ۹۶ است؛ در حالی که واردات این محصول ۴۰ درصد کاهش یافته و به ۲۴ هزار تن رسید.

نایب رئیس انجمن فولاد با رد ادعاهایی مبنی بر تاثیر افزایش نرخ دلار در کاهش واردات محصولات فولادی گفت: محصولات فولادی بسیار متنوع هستند و عمده تولیدات داخل مربوط به محصولات تجاری (فولادهایی که مصرف عام دارند) می‌شود. فولادی‌های وارداتی محصولات خاصی هستند که شرایط تولید آنها در کشور مهیا نبوده و یا این میزان تولید صرفه اقتصادی ندارد.

احرامیان با بیان اینکه تولید برخی از محصولات فولادی با این میزان کم و مصرف کننده خاص، برای کشور توجیه اقتصادی ندارد، عنوان کرد که واردات آنها همچنان ادامه خواهد داشت.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۲
منبع : ایلنا
شناسه مطلب : 25274
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی