عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:زنگ خطری برای سیاستگذاران / صنعت فولاد به سرنوشت صنعت خودرو گرفتار نشود
به گفته عضو هیئت مدیره تولیدکنندگان فولاد ایران این خطر در کمین صنعت فولاد کشور است که از جایگاه کنونی خود به جایگاه صنایعی همچون خودروسازی و انرژی سقوط کند.

به گزارش  چیلان ، بهادر احرامیان، عضو هیئت مدیره تولیدکنندگان فولاد ایران به برگزاری همایش تاب‌آوری در صنعت فولاد در هفته آینده اشاره کرد و گفت: همایش تاب آوری به دنبال این است که زنگ خطر را برای سیاستگذاران به صدا درآورد که اعمال محدودیت‌های گوناگون از نواحی مختلف می‌تواند سرنوشت صنعت فولاد ایران را به سرنوشت صنایعی مانند خودروسازی، انرژی و مانند اینها تبدیل کند.

به گفته احرامیان، تقویت تولید فولاد در کشورهای منطقه همچون عربستان، عمان و قطر را تهدیدی برای جایگاه فولاد ایران در عرصه بین‌الملل است و چنانچه برای چالش‌هایی که از تاب‌آوری صنعت فولاد ایران کاسته چاره‌ای اندیشیده نشود، این صنعت نیز به سرنوشت صنعتی همچون خودروسازی مبتلا می‌شود.

وی در توضیح بیشتر این شرایط گفت: در همین دو سال گذشته رقبای بسیار قوی در برابر صنعت فولاد ایران قد علم کرده‌اند و عربستان سعودی، قطر و بحرین حضور خود را در صنعت فولاد منطقه پررنگ کرده‌اند؛ این کشورها برای توسعه صنعت فولاد خود برنامه‌های قابل توجهی دارند و موفق شده‌اند سرمایه‌گذاران مطرح خارجی را به عنوان شرکای خود جذب کنند و شرایط سرمایه‌گذاری بسیار جذاب‌تری از سرمایه‌گذاری در ایران به سرمایه‌داران جهان پیشنهاد می‌دهند. اینها همگی زنگ خطرهایی است که اگر اکنون متوجه آنها نباشیم در آینده امکان رقابت صنعت خود را از دست می دهیم…

مشروح این گفت‌وگو را در ویژه‌نامه  «همایش #تاب‌آوری در صنعت فولاد» بخوانید.

 

 

 

2

تاریخ انتشار : ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۷
شناسه مطلب : 54158
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی