گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ پرواز قیمت بیلت و اسلب صادراتی ایران آغاز شد+ نمودار
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، قیمت بیلت صادراتی ایران، ۵۹۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش ۳۰ دلاری، معادل ۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۶۰۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش ۴۵ دلاری یا ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۸ درصد افزایش یافت و اسلب در قیمت ۶۰۰ تا ۶۱۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۵۹۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۶ بهمن، حاکی از افزایش ۵.۴ درصدی است.

هفته گذشته  چیلان  نوشته بود که «نشانه‌ها حاکی از این است که باید انتظار یک رالی صعودی جدید برای قیمت شمش فولادی صادراتی ایران را داشته باشیم». حالا به نظر می‌رسد این رالی صعودی آغاز شده باشد. قیمت بیلت و اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته تحت تأثیر روند صعودی قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد افزایش قابل توجهی یافت و با توجه به عقب‌ماندگی قیمت فولاد صادراتی ایران نسبت به نرخ‌های سایر مناطق، احتمالاً رشد نرخ فروش صادراتی فولادسازان ایرانی ادامه داشته باشد.

بازگشت مشتریان چینی از تعطیلات سال نوی این کشور با افزایش تقاضا و افزایش قیمت فولاد همراه بوده است و این امر افزایش نرخ فولاد صادراتی ایران را نیز درپی داشته است. گفتنی است قیمت بیلت صادراتی منطقه CIS در هفته گذشته به ۶۷۰ دلار به ازای هر تن رسید و هنوز جا برای افزایش نرخ فولاد صادراتی ایران وجود دارد!

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 38

2

تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۰
شناسه مطلب : 41102
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی