گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ کاهش قیمت شمش فولادی صادراتی ایران در پی تخفیف‌های فولادسازان روس + نمودار
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۸۸.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۳۱.۵ دلاری، معادل ۴.۴ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۸۰۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، تغییری نشان نمی‌دهد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته تغییری نداشت و اسلب در قیمت ۷۶۰ تا ۸۵۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۶۸۲ تا ۶۹۵ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۱۷ فروردین، حاکی از کاهش ۴.۴ درصدی است.

قیمت شمش فولادی صادراتی ایران که پس از اتمام تعطیلات نوروزی، رکورد تاریخی جدیدی از خود برجای گذاشته بود، در هفته گذشته به کانال ۶۰۰ دلاری عقب‌نشینی کرد که دلیل آن کاهش شدید قیمت بیلت صادراتی روسیه بود. نرخ بیلت صادراتی روسیه به دلیل تحریم‌های موجود و وضع تحریم‌های احتمالی در آینده، کاهش شدیدی را تجربه کرده و بسیاری از مشتریان نسبت به خرید محصولات فولادی روسیه، احتیاط به خرج می‌دهند. تحریم‌ها باعث شده تا فولادسازان روس، در نرخ فروش خود تخفیف‌های بزرگی قائل شوند. این امر باعث شد تا در هفته گذشته، قیمت بیلت صادراتی ایران نیز تحت تأثیر کاهش قیمت‌های فوب دریای سیاه، کاهش قابل توجهی را تجربه کند. قیمت بیلت صادراتی منطقه CIS در سواحل دریای سیاه، هفته گذشته کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و به ۷۲۸ دلار به ازای هر تن رسید.

شایان ذکر است که انتظار می‌رود مصوبه اخیر وضع عوارض صادراتی، کاهش قابل توجه حجم صادرات فولاد ایران را درپی داشته باشد.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 44

2

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۷
شناسه مطلب : 41758
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی