مدیر عامل فولاد خوزستان مطرح کرد:جدی ترین چالش آینده فولادسازان، تامین مواد اولیه است
علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه اولویت اصلی این شرکت، ادامه توسعه در بالادست زنجیره برای تامین پایدار سنگ آهن و کنسانتره است، گفت: اهمیت بالای تامین مواد اولیه در تولید فولاد و همچنین میل مدیران معادن به سمت احداث واحدهای فولادسازی باعث شده که در آینده جدی‌ترین و بزرگترین مشکل برای فولادسازان تامین مواد اولیه باشد که باید با همکاری معادن فکر اساسی برای این موضوع اندیشیده شود. لذا فولاد خوزستان در همین راستا اقدام به خرید سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد نمود.

به گزارش  چیلان ، علی محمدی با بیان چشم انداز تولید گندله و فولاد در سال‌های آتی اظهار داشت: با توجه به راه اندازی گندله‌سازی معادن و میزان استحصال سنگ آهن قطعاً ارسال سنگ آهن از معادن کاهش خواهد داشت، در نتیجه تولید گندله مورد نیاز واحدهای احیاء با مشکل مواجه شده و منجر به توقف و یا کاهش میزان تولید واحدها نیز می‌گردد.

مدیر عامل فولاد خوزستان تشریح کرد: تامین کنندگان اصلی شرکت، معادن گل گهر، چادرملو، گهر زمین، چغارت و توسعه فراگیر سناباد می‌باشند. بدلیل اینکه معادن وارد فاز تولید گندله شده‌اند و با افزایش ظرفیت تولید گندله معادن، طبیعتاً میزان تامین جهت شرکت فولاد خوزستان کاهش خواهد یافت؛ بطوری که میزان ذخیره شرکت در مقطعی از اواخر سال گذشته و اوایل سال جدید به صفر رسید و به شکلی که این روند از تولید به مصرف بود و باعث عدم پایل سازی مناسب و ترکیب بهینه می‌شود؛ همچنین این موضوع میزان تولید واحدهای گندله‌سازی و احیاء را تحت تاثیر شدید قرار داده و کیفیت آهن اسفنجی را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد.

محمدی افزود:در سال‌های گذشته بخشی از آهن اسفنجی مورد نیاز واحد فولادسازی را از سایر شرکت‌ها تامین می‌کردیم و در حال حاضر با توجه به راه‌اندازی فولاد شادگان کسری آهن اسفنجی از فولاد شادگان تامین می‌گردد، لذا از آنجایی که در سال‌های آتی پروژه فولادسازی فولاد شادگان نیز به بهره‌برداری می‌رسد و آهن اسفنجی آن شرکت به مصرف فولادسازی خود اختصاص می‌یابد، تکمیل پروژه زمزم ۳ در فولاد خوزستان برای تامین کسری آهن اسفنجی از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرعامل فولاد خوزستان با بیان تکنولوژی (روش) مورد استفاده برای تولید گندله گفت: تکنولوژی یا همان روش تولید گندله در شرکت، لورگی می‌باشد؛ همچنین برای افزایش بهره‌وری با کاهش توقفات از طریق پایش برنامه‌ای (کنترل cm) و با تغییر بعضی از تجهیزات مانند دبل دک، افزایش عمر نسوز کوره و افزایش زمان بین تعمیرات سالیانه واحد که حداقل در هر تعمیرات ٢۵ روز به طول می انجامد، اقدام نمودیم (از تعمیرات سالی یکبار به حدود ٢۶ ماه یکبار افزایش تولید داشته‌ایم). لازم به ذکر است این نکته را اضافه کنیم که تمامی سنگ‌های معادن ما مگنتیت می‌باشند و همین امر به افزایش تولید و کیفیت گندله منجر شده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۱
شناسه مطلب : 27769
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی